Shazam desembarca a la televisió

L'aplicació per a smartphone per identificar el títol i l'autor d'una cançó diu que el seu futur és integrar-se als anuncis de televisió.
Shazam desembarca a la televisió
Londres

Shazam desembarca a la televisió

L'aplicació per a smartphone per identificar el títol i l'autor d'una cançó diu que el seu futur és integrar-se als anuncis de televisió.
Redacció

Shazam, l'aplicació per a smartphone i iPad per identificar el títol i l'autor d'una cançó, es prepara per expandir-se cap al món de la televisió. La popular App britànica compta actualment amb 250 milions d'usuaris a tot el món, 8 dels quals a Espanya i té una massiva base de dades de 25 milions de cançons. Però la seva història va començar a Londres l'any 2000, amb un sistema precari que consistia a fer una trucada telefònica a prop d'un altaveu i a canvi rebies un SMS amb el títol de la cançó.

Des del 2008 la tecnologia ha avançat molt i ara el nou repte d'aquesta App és la televisió. De fet, molts anuncis de televisió ja han començat a incorporar el logotip de Shazam. El futur, segons
David Jones, vicepresident executiu de màrqueting de l'empresa, és seguir en aquesta línia. "Podem reconèixer un anunci de televisió des del so, gràcies a la cançó. Aleshores, si l'anunciant posa un petit logo de Shazam i diu: 'Fes Shazam per optar al sorteig d'un cotxe o d'una oferta especial, hi ha vuit milions de persones a l'Estat que poden prémer el botó de l'aplicació i instantàniament nosaltres sabem què estan mirant en aquell moment".

El directiu de Shazam considera que aquesta només és una nova manera com les Apps poden expandir-se cap a la televisió. "Moltíssima gent fa servir Shazam per reconèixer les cançons dels anuncis i dels programes de televisió", diu Jones.

Als Estats Units ja existeix la possibilitat de tenir l'aplicació per a televisió, que et permet descobrir automàticament el títol de totes les cançons que sonin. Està previst que aquest servei arribi aviat també a Europa.

Shazam influeix en la indústria musical?

Si tenim en compte el nombre d'usuaris que pot arribar a tenir una aplicació com Shazam, i la quantitat d'informació que pot donar sobre els gustos dels usuaris, és normal que alguns ja s'hi hagin fixat per entendre millor el que vol la gent. Segons David Jones, la influència de Shazam és clara, i afirma que ja és "el gran oracle" dels èxits musicals.

"És fascinant que els DJ de les emissores de ràdio es fixin en els rànquings de Shazam de les cançons amb més tags i en funció d'això canviïn les cançons que programem. D'aquesta manera, Shazam és un previ indicador dels gustos i les cançons que després triomfaran", sosté el vicepresident executiu de màrqueting de Shazam.

"Nosaltres podem predir un futur hit"
, conclou Jones.  

Per més informació sobre les novetats de Shazam, es pot consultar el web shazam.com o bé descarregar l'aplicació per a smartphone, iPad o iPodTouch o similars. D'altres aplicacions que ofereixen serveis similars són SoundHound o TuneUp mòbil.