Set de cada deu controladors de baixa reben l'alta després de la inspecció

La Seguretat Social ha donat l'alta mèdica al 66,3% dels controladors aeris que estaven de baixa. Ho ha fet en els controls que ha iniciat després que les baixes dels controladors aeris s'incrementessin de manera que en alguns aeroports, com ara a Catalunya, afectessin la quarta part de la plantilla. Això ha provocat en els darrers dies incidències als aeroports amb retards de diverses hores.
Set de cada deu controladors de baixa reben l'alta després de la inspecció
Madrid

Set de cada deu controladors de baixa reben l'alta després de la inspecció

La Seguretat Social ha donat l'alta mèdica al 66,3% dels controladors aeris que estaven de baixa. Ho ha fet en els controls que ha iniciat després que les baixes dels controladors aeris s'incrementessin de manera que en alguns aeroports, com ara a Catalunya, afectessin la quarta part de la plantilla. Això ha provocat en els darrers dies incidències als aeroports amb retards de diverses hores.
Actualitzat
Imatge d'arxiu de la torre de control de l'aeroport de Barcelona

Imatge d'arxiu de la torre de control de l'aeroport de Barcelona

Un total de 136 controladors aeris dels 205 que estaven de baixa han rebut l'alta mèdica després de passar una revisió mèdica. Amb aquestes revisions, la Seguretat Social investigava si l'alta incidència de baixes que s'ha produït darrerament entre els controladors aeris és una protesta encoberta del col·lectiu contra les noves condicions laborals que va impulsar l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero.

Els controls es produeixen en col·laboració amb Aena i després que les baixes d'aquest col·lectiu fossin més nombroses del que era habitual fins ara i hagin provocat retards i altres incidències als aeroports de tot l'Estat.

Per Aena, l'ens que gestiona la majoria d'aeroports espanyols, l'epidèmia de baixes respon a una vaga encoberta per pressionar ara que ha de començar una nova ronda de negociació del conveni col·lectiu. D¡altra banda, els controladors ho neguen i asseguren que aquestes baixes es deuen a l'empitjorament de les seves condicions laborals i a l'estrès i l'angoixa a què estan sotmesos.

El ministre de Foment, José Blanco, també va anunciar que els controladors militars rebrien una formació perquè es poguessin incorporar als aeroports civils en casos excepcionals com aquests.