Alguaire

S'enlaira el primer vol entre Lleida i Barcelona

El primer vol amb destinació a la capital catalana s'ha enlairat a dos quarts i cinc de tres d'aquest divendres, i ha suposat la inauguració de l'anomenat pont aeri català. Una cinquantena de passatgers -entre els quals hi havia operadors turístics, agents de viatges i representants d'entitats socials i econòmiques lleidatanes, als quals s'ha volgut donar a conèixer la ruta- han gaudit d'aquest primer vol entre l'aeroport d'Alguaire i el Prat. Per la seva banda, algunes veus en contra qüestionen si calen subvencions de la Generalitat per unir per aire dues ciutats connectades per autovia, autopista i tren d'alta velocitat, mentre els experts qüestionen la viabilitat de vols entre aeroports tan propers.

Actualitzat
El 17 de gener, el vol inaugural de l'aeroport de Lleida-Alguaire va aterrar procedent de Barcelona ple d'autoritats i, per un dia, les dues ciutats van quedar connectades en avió en poc més de 20 minuts. Doncs bé, deu mesos després aquest trajecte s'ha acabat convertint en una destinació fixa.

El primer vol amb destinació a la capital catalana s'ha enlairat aquest divendres. Ho ha fet amb un quart de la capacitat del passatge, compost per mig centenar d'operadors turístics, agents de viatges i representants d'entitats socials i econòmiques lleidatanes, als quals s'ha volgut presentar la nova ruta comercial, que permet connectar la capital del Segrià amb vols a catorze destinacions europees que operen des del Prat.

De moment, l'anomenat pont aeri català disposarà d'un viatge d'anada que es farà cada divendres i un de tornada que tindrà lloc els diumenges. Per promocionar la ruta, amb la qual l'aeroport lleidatà ha començat la temporada d'hivern, la companyia aèria Vueling ha decidit rebaixar a la meitat el preu del vol Lleida-Barcelona i comercialitzar-lo a nou euros per trajecte fins a mitjan gener. El vol es posa en marxa en substitució del de Lleida-París, que es va suprimir per baixa ocupació.

La implantació d'aquesta connexió aèria ha provocat el sorgiment d'algunes veus crítiques que qüestionen la conveniència de subvencions de la Generalitat per promocionar una ruta entre dues ciutats connectades per autovia, autopista i tren d'alta velocitat. En la mateixa línia, alguns especialistes qualifiquen la ruta d'inviable per la proximitat entre les dues ciutats.

Per la seva banda, la Generalitat s'ha defensat argumentant que l'Airbus ja feia aquest vol igualment, però sense passatgers, per posicionar-se a l'aeroport de Barcelona. També defensa que les emissions de CO2 tampoc seran un problema, ja que el consum de combustible serà pràcticament el mateix.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut