Un 'segway' circulant a la plaça de Pau Vila, a la Barceloneta, el 9 d'agost del 2017. (Horitzontal)
Un 'segway' circulant a la plaça de Pau Vila, a la Barceloneta, el 9 d'agost del 2017. (Horitzontal)

Segway veu "comprensible" que Barcelona limiti la circulació d'aquests aparells a Ciutat Vella

Actualitzat

ACN Sabadell.-L'empresa Segway considera que és "comprensible" que l'Ajuntament de Barcelona hagi decidit limitar la circulació dels vehicles de mobilitat personal i els cicles de més de dues rodes amb ús comercial a l'interior de Ciutat Vella. Així ho ha assegurat a l'ACN el director general de Segway a l'Estat espanyol, Francesc Llorens, que ha explicat que els carrers del cas antic de la capital catalana "són molt estrets" i que la presència de grups de turistes circulant amb 'segway' en aquestes zones "havia provocat molèsties als veïns". Amb tot, remarca que "no és una mala notícia" perquè indica que la normativa municipal que regula la circulació d'aquests aparells contempla altres rutes atractives per districtes com Montjuïc, Gràcia, Sarrià o l'Eixample.

El director general de Segway a l'Estat, Francesc Llorens, veu amb bons ulls que l'Ajuntament de Barcelona hagi aprovat un decret per limitar la circulació d'aquesta tipologia de vehicles a l'interior de Ciutat Vella - només podran desplaçar-se per dues rutes marcades que els permetran creuar el districte de nord a sud i d'est a oest-. Afirma que és una mostra de la voluntat del consistori de "regular" aquesta tipologia d'activitat per millorar la convivència entre el sector turístic i els veïns. "Es tracta d'una zona de la ciutat on els carrers són molt estrets i hi ha molts turistes, si a això li sumem un grup amb guia circulant amb 'segway', entenem que pot generar molèsties als habitants del barri", comenta. El responsable de la companyia, que té la seva seu a Sabadell, considera que "no és una mala notícia", ja que també comporta que el consistori faci un "major control" sobre els aparells que s'utilitzen per a usos turístics "amb nombres de sèrie i registres". Tot plegat, afirma, permetrà combatre els "operadors pirates". Així mateix adverteix que la inclusió dels vehicles de mobilitat personal (VMP) a l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles que Barcelona va aprovar el passat mes de maig, ha permès definir les rutes concretes per on poden treballar els operadors turístics que ofereixen passejades en 'segway' a la capital catalana. "Que es limiti la circulació a Ciutat Vella no és una mala notícia perquè Barcelona és una ciutat molt gran i poden oferir els seus serveis per diversos districtes, entre ells alguns tan atractius com Montjuïc o l'Eixample", comenta. En aquesta línia assegura que amb aquesta modificació que ha fet el consistori, s'ha pogut regular la circulació de patinets elèctrics, segways, rodes i plataformes elèctriques o tricicles i bicicletes de càrrega i per a turistes. "Suposa un avenç tan per a l'usuari particular, ja que queda molt clar per on pot circular, i també pels operadors turístics perquè defineix les zones on poden oferir els seus serveis", considera Llorens que diu que "serveix perquè tothom sàpiga a que pot atenir-se". A banda, assenyala que "existia un buit legal" que calia resoldre i que la companyia reclamava des de feia anys: "En el cas dels 'segways' es tracta de vehicles que no estan matriculats com els ciclomotors però tampoc tenen la mateixa consideració que les bicicletes", indica el responsable de la companyia que afirma que en els últims anys a tota Europa s'ha anat fent un regulació progressiva d'aquests aparells.

Anar al contingut