Segon judici per l'accident d'autocar a Torreblanca l'any 1992, que va causar 46 morts

Onze anys després del tràgic accident d'autobús a Torreblanca, en què van morir 46 persones i hi va haver 10 ferits, ha començat el judici contra els propietaris de les dues empreses que van organitzar el viatge. El judici ha estat a punt de suspendre's per l'absència d'un dels principals testimonis, el segon conductor que viatjava a l'autocar. A més, la defensa ha argumentat que ha prescrit el temps per imputar els acusats. Però tot i així, la vista ha tirat endavant.
Segon judici per l'accident d'autocar a Torreblanca l'any 1992, que va causar 46 morts
Barcelona

Segon judici per l'accident d'autocar a Torreblanca l'any 1992, que va causar 46 morts

Onze anys després del tràgic accident d'autobús a Torreblanca, en què van morir 46 persones i hi va haver 10 ferits, ha començat el judici contra els propietaris de les dues empreses que van organitzar el viatge. El judici ha estat a punt de suspendre's per l'absència d'un dels principals testimonis, el segon conductor que viatjava a l'autocar. A més, la defensa ha argumentat que ha prescrit el temps per imputar els acusats. Però tot i així, la vista ha tirat endavant.
Actualitzat
Als jutjats de Barcelona s'han reunit nombrosos familiars de les víctimes, que volen que amb aquest judici es creï jurisprudència i s'evitin els accidents amb aquest tipus de transport. L'accident va passar en un revolt, a la sortida de l'autopista A-7. L'autocar circulava a 102 quilòmetres per hora, una velocitat molt per sobre de la permesa. El resultat va ser de 46 morts i 10 ferits. Però la infracció de velocitat no era l'única. L'accident va evidenciar que tant la companyia Bus Exprés, propietària del vehicle i amb seu a Cornellà, com l'empresa Agrupcar, organitzadora del viatge, es dedicaven al transport de passatgers sense complir els mínims requisits de seguretat. Bus Exprés tenia permís per al transport de passatgers en un radi de cent quilòmetres. Tot i això, organitzava viatges de llarg recorregut. En l'últim, cobria el trajecte Barcelona-Sevilla. L'autocar circulava amb matrícula falsa, no havia superat la Inspecció Tècnica de Vehicles i havia estat multat per la Guàrdia Civil en diverses ocasions. I el conductor treballava per al propietari del vehicle sense contracte ni assegurança. En la primera part del judici per l'accident, celebrat a Castelló l'any 1996, només es va jutjar Rafael Casado, el conductor de l'autocar. El tribunal el va condemnar a dos anys de presó i tres de retirada de carnet, perquè va considerar provada la conducció temerària. Els propietaris de les dues companyies implicades van ser condemnats com a responsables civils, i es va obrir una investigació per determinar la seva part de responsabilitat. Han fet falta set anys per jutjar els propietaris de les dues empreses. El fiscal demana entre tres mesos d'arrest i un any de presó, mentre que l'acusació particular en demana sis.

NOTÍCIES RELACIONADES