S'editen des del Perelló les primeres guies turístiques infantils per vendre els actius des de la mirada dels més petits

S'editen des del Perelló les primeres guies turístiques infantils per vendre els actius des de la mirada dels més petits

S'editen des del Perelló les primeres guies turístiques infantils per vendre els actius des de la mirada dels més petits

ACN El Perelló.-Entre piles de guies, fullets informatius i tríptics comença a fer-se un lloc un nou producte de difusió turística que està pensat per convèncer i animar a fer turisme als nens abans que als adults. Les noves guies turístiques infantils són una proposta d'un grup d'emprenedors dels Perelló (Baix Ebre), La Berelluga, format per mestres, psicòlegs i professionals de la imatge que han començat a editar-les. Aquest tipus de guia és fins ara inèdita dins les deu marques turístiques catalanes però també arreu de l'estat espanyol. En elles proposen una radiografia dels grans actius turístics entre jocs, dibuixos i breus explicacions que pretenen despertar l'interès dels més petits de la família perquè siguin ells qui arrosseguin els pares a descobrir en profunditat el seu destí de vacances. De moment, ja han posat a disposició d'agents turístics i administracions la guia turística infantil de les Terres de l'Ebre o de la Costa Brava però també de localitats com el Perelló o el Creixell (Tarragonès) i sobre productes com la mel i les abelles. El grup La Berelluga ja treballa en mantells personalitzats per al sector de la restauració o en una guia de lectura per a nens de primària que els anima "viatjar" per Catalunya des de la literatura.

La formació de la Berelluga arrenca a partir del viatge d'una de les col·laboradores de la revista local del Perelló a França. En un dels allotjaments els van oferir als seus fills un petit tríptic amb dibuixos per pintar del lloc que estaven visitant. De tornada a casa van començar a investigar si existia a Catalunya i arreu de l'Estat un producte d'informació turística per als més petits i van corroborar que és un sector per explotar. Animats pel potencial del producte, es van posar a treballar en aquesta proposta "senzilla" on uneixen turisme, pedagogia i entreteniment. "És un llibret, en diferents formats, que explica les coses principals què veure amb nens mentre els nens poden fer una activitat lúdica on s'entretenen i aprenent sobre allò que estan visitant", ha explicat Jordi Lleixà, membre de La Berelluga. Els pares hi poden trobar les pàgines webs per aprofundir i recopilar més informació. El grup ofereix diferents formats i qualitats amb diferents preus i estan pensades per a nens des de 3 a 12 anys. Les guies es poden distribuir gratuïtament o posar-les a la venda. De fet, ja es poden trobar en algunes llibreries i punts d'informació del territori. Les primeres que s'han editat són sobre les marques turístiques de les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona, la Costa Brava i la Vall d'Aran, de la zona del delta de l'Ebre i dels pobles del Perelló i el Creixell. També se n'ha editat una feta especialment per al producte estrella del Perelló, la mel i les abelles. La proposta de la Berelluga es pot adaptar a les necessitats de qualsevol municipi, fer-se per a altres productes, sobretot per fer difusió de les denominacions d'origen catalanes, i estendre's per qualsevol zona o territori.Confien que les zones que vulguin apostar per un turisme familiar de qualitat puguin creure en les possibilitats d'aquest producte, que amés d'entretenir i ensenyar als més petits serveix per començar a formar els turistes del futur. La Berelluga ha preparat per a les escoles un quadren de lectura on es proposa un particular viatge per les deu marques turístiques de Catalunya, a través de la literatura, que inclou propostes d'obres d'alguns dels principals autors de cada zona.