Barcelona

Seat va perdre 62 milions d'euros el 2005, les primeres pèrdues en deu anys

Seat ha presentat els resultats de l'any passat. Després de la reestructuració de plantilla que acaba de fer, era de preveure que no fossin bons, i així ha estat. La marca va perdre 62 milions d'euros, les primeres pèrdues des de feia una dècada, i les vendes van caure un 10 per cent respecte a l'any anterior. Al mal temps, bona cara. Així pensa el president de Seat, després de passar un 2005 més aviat difícil. Les vendes van caure i l'any es va acabar tancant amb l'acomiadament de 600 treballadors. Ara toca girar full, segons la direcció, i mirar al futur.

Actualitzat
Davant d'aquest panorama, Seat ha fitxat un italià del grup Fiat per encapçalar la nova estratègia comercial. Una de les idees és ampliar la gamma de cotxes que produeix Seat per arribar a més públic, i fins i tot s'està pensant en un tot terreny. Seat ha admès també que si cal s'emportarà la producció d'alguns d'aquests cotxes a fàbriques de l'estranger i que també s'obre la porta perquè la factoria de Martorell assumeixi la producció d'algun Volkswagen o Audi. Seat va tancar l'any passat amb pèrdues, per primer cop des del 1995. Lluny dels guanys del 2004, xifra els números vermells del 2005 en 62 milions d'euros. Són números que es poden interpretar de moltes maneres, sobretot perquè comptabilitzen de cop, i no distribuïts en diversos anys, els 50 milions d'euros que ha costat la recent retallada de plantilla. En un fet poc habitual, la direcció s'ha permès criticar una decisió política: Seat està molt preocupada per la possibilitat que el govern central elimini les deduccions fiscals per la recerca i el desenvolupament de nous productes.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut