Seat rebrà més de 1.200 milions d'euros per fabricar un nou cotxe a Martorell

Seat rebrà una important inversió, de més de 1.200 milions d'euros, més de 200.000 milions de les antigues pessetes, per fabricar un nou vehicle. La xifra s'ha concretat a Madrid, on el president del grup Volkswagen, la casa mare de Seat, s'ha entrevistat amb el ministre de Ciència i Tecnologia, Josep Piqué. El nou cotxe, entre monovolum i esportiu, garanteix la producció de la factoria de Martorell.
Seat rebrà més de 1.200 milions d'euros per fabricar un nou cotxe a Martorell
Empreses

Seat rebrà més de 1.200 milions d'euros per fabricar un nou cotxe a Martorell

Seat rebrà una important inversió, de més de 1.200 milions d'euros, més de 200.000 milions de les antigues pessetes, per fabricar un nou vehicle. La xifra s'ha concretat a Madrid, on el president del grup Volkswagen, la casa mare de Seat, s'ha entrevistat amb el ministre de Ciència i Tecnologia, Josep Piqué. El nou cotxe, entre monovolum i esportiu, garanteix la producció de la factoria de Martorell.
Actualitzat
El grup alemany Volkswagen, primer fabricant d'automòbils d'Europa, invertirà 1.254 milions d'euros fins al 2006 en la seva filial espanyola Seat per dissenyar, desenvolupar i produir dierses gammes d'un model nou. Així ho han anunciat el ministre de Ciència i Tecnologia, Josep Piqué, i el president del consorci alemany, Bernd Pischetsrieder, en una roda de premsa conjunta en què també hi havia els responsables màxims de Seat i Audi, Andreas Schleef i Martin Winterkorn, respectivament. Piqué ha indicat que, si es té en compte l'efecte que la inversió a què s'ha compromès Volkswagen tindrà en la indústria de components, es pot parlar en conjunt d'un volum d'aproximadament 2.500 milions d'euros. Seat comercialitzarà l'any que ve el primer model d'aquesta família de vehicles, anomenada Projecte ES 35X, que combina en un automòbil familiar el caràcter esportiu i les capacitats d'un monovolum. El disseny i el desenvolupament d'aquests vehicles, inclosos els seus prototips, es portarà a terme al centre tècnic de Seat, que agrupa els actius del centre tècnic de Martorell i del centre de disseny de Sitges. Audi té una participació del 4% en el nou centre tècnic de Seat. Com que la filial espanyola està integrada en el grup Volkswagen en la mateixa divisió de marques que Audi i Lamborghini, és previsible que aquest centre treballi també per a la firma dels quatre anells. El titular de Ciència i Tecnologia ha subratllat que el compromís de Volkswagen té una importància "enorme", ja que suposa un augment de la capacitat de I"D"I, d'acord amb l'estratègia de futur de la indústria espanyola de l'automòbil. Així, Piqué ha afirmat que la inversió del consorci de Wolfsburg garanteix la utilització de la capacitat productiva de Seat i, en conseqüència, de la producció i de la feina a les seves instal·lacions. D'altra banda, el president de Volkswagen, Benrd Pischetsrieder, ha donat les gràcies al ministre de Ciència i Tecnologia i ha assegurat que Espanya és un país on a més de produir-se automòbils, se'n pot fer amb garanties el disseny i el desenvolupament. Retallada d'ajudes a Navarra D'altra banda, Piqué s'ha referit a la retallada d'ajudes per Volkswagen Navarra dictaminat per la Comissió Europea. "Farem tot el que podrem per ajudar Volkswagen i mantenir els compromisos assumits, seguint el procediment comunitari", ha afirmat el ministre, que confia a trobar una solució. L'executiu comunitari va aprovar la setmana passada unes ajudes de 15,2 milions d'euros per a Volkswagen Navarra, amb un import previst inicialment de 62 milions d'euros, per un projecte que requereix una inversió global de 335 milions d'euros.