Seat presenta un nou ERO temporal que s'aplicarà després de l'estiu

Seat ha presentat aquest divendres un nou expedient de regulació d'ocupació temporal que s'aplicarà després de les vacances d'estiu. L'ERO preveu suspendre entre 500 i 900 contractes fins al 23 de desembre d'aquest any. A més, planteja aturades en la producció d'un mínim de 14 dies a la línia de muntatge número 3, on es fabrica l'Exeo i que afectarà uns 4.300 treballadors. També preveu un màxim de 21 dies d'aturades en la producció a les línies 1 i 2, on es fabriquen l'Ibiza i l'Altea, que afectaran uns 970 treballadors.
Seat presenta un nou ERO temporal que s'aplicarà després de l'estiu
Martorell

Seat presenta un nou ERO temporal que s'aplicarà després de l'estiu

Seat ha presentat aquest divendres un nou expedient de regulació d'ocupació temporal que s'aplicarà després de les vacances d'estiu. L'ERO preveu suspendre entre 500 i 900 contractes fins al 23 de desembre d'aquest any. A més, planteja aturades en la producció d'un mínim de 14 dies a la línia de muntatge número 3, on es fabrica l'Exeo i que afectarà uns 4.300 treballadors. També preveu un màxim de 21 dies d'aturades en la producció a les línies 1 i 2, on es fabriquen l'Ibiza i l'Altea, que afectaran uns 970 treballadors.
Actualitzat
Detall de l'entrada de la fàbrica de Seat a Martorell (Foto: Reuters)

La planta de Seat a Martorell fabricarà el Q3 d'Audi. (Foto: Reuters)

El tercer expedient de regulació temporal d'ocupació de SEAT preveu suprimir 500 contractes entre el 31 d'agost i el 13 de setembre, i 900 entre el 14 de setembre i el 23 de desembre.

El nou ERO permetrà salvar l'excedent de plantilla a la planta de Martorell fins que es comenci la fabricació del nou model Audi Q3. El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, de la UGT, ha afirmat que gràcies a l'adjudicació d'aquest vehicle s'han salvat molts llocs de treball: "Sabíem que havíem d'anar a un expedient de regulació fins que no arribés la producció d'aquest vehicle, si no fos així estaríem parlant d'extinció de contractes com a Nissan". 

A partir del desembre, sindicats i empresa hauran de tornar a negociar un nou expedient a l'espera que comenci la producció del nou tot terreny d'Audi, la primavera del 2011. Es tracta del tercer ERO que presenta Seat des del novembre del 2008.