Martorell

Seat planteja rebaixar el sou als treballadors per evitar acomiadar 800 empleats

Reduir salaris a canvi de fer jornades més curtes és la solució que veu Seat a la baixada de producció que preveu per aquest any. L'empresa ha rebaixat a 410.000 els vehicles que sortiran de la fàbrica i li sobren treballadors. Aquesta situació ha disparat l'alarma i la companyia es planteja pactar amb els treballadors fórmules que evitin la necessitat d'un expedient de regulació d'ocupació. Entre les fórmules que remena la companyia figura una baixada de salaris acompanyada d'una reducció de jornada.

Actualitzat
Seat vol imitar la seva matriu, Volkswagen, i rebaixar sous i jornades laborals per evitar acomiadaments. La filial espanyola considera necessari retallar els seus costos salarials per evitar un excedent laboral de 800 treballadors. L'empresa ja ha comunicat als sindicats que, a causa de les jornades d'inactivitat a la planta de Martorell per l'alentiment del mercat, els 10.000 empleats de producció deuen gairebé 30 dies de treball a l'empresa, que té un sistema de compte d'hores pel qual es treballa més o menys jornades en funció de la demanda. Per això la companyia ha plantejat l'aplicació de la clàusula de salvaguarda del conveni, que preveu pactar amb els treballadors per evitar una ERO. El secretari general d'UGT a Seat, Matías Carner, ha reconegut que l'empresa viu una "situació delicada", a la qual no han ajudat gens l'evolució de les vendes en el mes de juliol. Seat, que dóna feina a 16.000 treballadors entre empleats de producció i indirectes, ha comunicat als sindicats que està disposada a mantenir aquest volum de plantilla, però no amb el cost actual. Els sindicats, de la seva banda, s'han compromès a donar una resposta a la Direcció a la tornada de les vacances. L'existència d'un excedent de plantilla a Seat s'arrossega, segons les dades de l'empresa, des de l'any 2003. Des de llavors, la companyia ha anat trampejant la situació amb produccions alternatives, però l'excedent es manté en 800 persones. La companyia ha decidit suprimir a partir del 7 de setembre un torn i recol·locar en altres els 1.200 treballadors que quedaran sense feina. El problema ve ara de la nova filisofia de l'empresa mare de Seat. Audi vol fabricar models amb un valor afegit més gran però amb un tiratge inferior, fet que planteja una situació difícil en una fàbrica que compta amb una plantilla que ben bé podria produir 500.000 cotxes a l'any. El futur de Seat, segons fonts del sector, dependrà en certa mesura de l'acollida que tingui en el mercat el nou "León". Aquest cotxe és la gran aposta de la marca espanyola.
Anar al contingut