Seat demana flexibilitat als sindicats fins que es comenci a fabricar un nou model de cotxe

La direcció de Seat ha anunciat la fabricació d'un nou model de cotxe l'any que ve. Serà un monovolum esportiu, del qual la companyia espera arribar a fabricar 60.000 unitats. Així, podria mantenir la plantilla els pròxims anys. No obstant, preveuen que fins que no es comenci a fabricar el nou model tindran menys volum de feina i, per això, demanen als sindicats que siguin més flexibles. El president de l'empresa ha recordat els mateixos sindicats que van traslladar part de la producció de l'Ibiza a Bratislava a causa d'aquesta falta de flexibilitat. D'altra banda, la companyia va reduir l'any passat al voltant d'un 5% la producció i les vendes.
Seat demana flexibilitat als sindicats fins que es comenci a fabricar un nou model de cotxe
Martorell

Seat demana flexibilitat als sindicats fins que es comenci a fabricar un nou model de cotxe

La direcció de Seat ha anunciat la fabricació d'un nou model de cotxe l'any que ve. Serà un monovolum esportiu, del qual la companyia espera arribar a fabricar 60.000 unitats. Així, podria mantenir la plantilla els pròxims anys. No obstant, preveuen que fins que no es comenci a fabricar el nou model tindran menys volum de feina i, per això, demanen als sindicats que siguin més flexibles. El president de l'empresa ha recordat els mateixos sindicats que van traslladar part de la producció de l'Ibiza a Bratislava a causa d'aquesta falta de flexibilitat. D'altra banda, la companyia va reduir l'any passat al voltant d'un 5% la producció i les vendes.
Actualitzat
La direcció de Seat, amb el seu president, Andreas Schleef, al capdavant, s'ha fet la foto davant d'un dels prototips de la marca, el Salsa, un cotxe que, possiblement, no es fabricarà mai. Però tot seguit ha anunciat que Seat sí que començarà a fabricar l'any que ve un altre cotxe nou de trinca. Es tracta d'un monovolum esportiu; els direccius de Seat no n'han volgut donar més detalls, però el defineixen com un nou concepte d'automòbil. Esperen arribar-ne a fabricar 60.000 unitats, cosa que permetrà mantenir la plantilla els pròxims anys. Amb tot, fins que no es comenci a fabricar preveuen que hi haurà menys volum de feina i, per això, el president de Seat demana als sindicats més flexibilitat. Es tractaria de treballar quatre dies a la setmana i recuperar-ho treballant-ne sis quan es comenci a fabricar el nou model, el 2004. Schleef ha recalcat que l'única raó del trasllat de part de la producció de l'Ibiza a Bratislava va ser la falta de flexibilitat dels sindicats, però confia que en el cas del nou model s'arribi a un acord. Pel que fa als resultats, Seat va reduir l'any passat al voltant d'un 5% la producció i les vendes, i això es va notar en els beneficis, que van ser de 202 milions d'euros, un 12% inferiors als de l'any anterior. De tota manera, la direcció de l'empresa els considera uns bons resultats, donada la situació del mercat automobilístic.