Savary omple de jazz el Festival de Peralada amb la revisió de "La revista negra"

El director francès Jérôme Savary va ser aquest dissabte el protagonista del Festival de Peralada amb el seu nou muntatge, "La revista negra". Es tracta d'un repàs de la història del jazz fet des d'un escenari molt concret: la ciutat de Nova Orleans just després del pas de l'huracà "Katrina". Savary va fer un viatge a la zona i va ser aleshores quan va decidir que la protagonista seria una noia que sobreviu al desastre. L'espectacle, coproduït pel Festival i l'Opéra Comique de París, es va estrenar amb gran èxit davant d'un públic que en va aplaudir llargament els ritmes i la coreografia.
Savary omple de jazz el Festival de Peralada amb la revisió de "La revista negra"
Peralada

Savary omple de jazz el Festival de Peralada amb la revisió de "La revista negra"

El director francès Jérôme Savary va ser aquest dissabte el protagonista del Festival de Peralada amb el seu nou muntatge, "La revista negra". Es tracta d'un repàs de la història del jazz fet des d'un escenari molt concret: la ciutat de Nova Orleans just després del pas de l'huracà "Katrina". Savary va fer un viatge a la zona i va ser aleshores quan va decidir que la protagonista seria una noia que sobreviu al desastre. L'espectacle, coproduït pel Festival i l'Opéra Comique de París, es va estrenar amb gran èxit davant d'un públic que en va aplaudir llargament els ritmes i la coreografia.
Actualitzat
Dotze ballarins, deu músics de Nova Orleans i cinc actors a les ordres de Jérôme Savary han posat en escena aquest dissabte "La revista negra" a l'Auditori Jardins del Castell. El director francès s'ha plantejat aquesta revisió del musical que el 1923 va presentar a París la mítica ballarina Josephine Baker i el clarinetista de jazz Sidney Bechet com un homenatge a Baker i a les víctimes del "Katrina", i situa l'obra als carrers negats de Nova Orleans, un dels bressols de la música negra americana, gràcies a una pantalla de vídeo.

Savary rescata peces de música africana, haitiana, cubana i d'origen americà, des de principi del segle passat fins als anys cinquanta, amb contínues referències al drama de l'esclavitud i la segregació racial el segle XIX i la primera meitat del XX. Un dels moments culminants de l'espectacle és quan el personatge que reviu Josephine Baker torna a executar una "dansa salvatge" abillada amb un mínim cinturó de plàtans.

Un cop rescatats del drama del "Katrina", el grup de músics i ballarins reviuen el panorama musical i cultural de la França dels "feliços anys XX", quan París era, més que mai, la ciutat de la llum i la meca de la modernitat.

Al final de l'obra, Savary va mantenir un llarg diàleg amb el públic i fins i tot va tocar la trompeta mentre presentava músics i ballarins. El dramaturg va aprofitar l'ocasió per reivindicar també el record de la música "blues" que, en les seves paraules, "és al jazz el que la malenconia és a l'amor".

Després de la representació de Peralada, "La revista negra" es podrà veure aquest mes a Los Veranos de la Villa, a Madrid, a l'Opéra-Comique de París, a Suïssa i Itàlia, i conclourà el seu periple a l'abril de 2007 a Nova Orleans, amb un mes de funcions a l'antic teatre Le Petit Carré.

NOTÍCIES RELACIONADES