Barcelona

Saura nega que al govern hi hagi debat sobre el límit de velocitat a 80

El conseller d'Interior, Joan Saura, s'ha defensat de la polèmica sobre el límit de velocitat de 80 km/h i ha negat no només que al govern hi hagi un "debat" sobre aquest tema, sinó que també ha assegurat que no n'hi haurà cap "fins que no hi hagi un canvi en els paràmetres de contaminació que marca la UE". Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha recordat al conseller Joaquim Nadal, que en va qüestionar la norma, que la limitació a 80 km/h als accessos a Barcelona són l'aplicació d'un acord de govern i li ha demanat coherència. Mentrestant, el Garraf es prepara per la velocitat variable a la baixa, que s'aplicarà a partir de dijous.

Actualitzat
Saura ha negat que al govern hi hagi cap "debat" sobre el manteniment de la prohibició de circular a més de 80 km/h en els accessos a Barcelona. Aquestes declaracions del conseller d'Interior arriben poc després que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va declarar que "a la C-31 o la C-32, a les 11 de la nit d'un dia feiner, anar a 80 o a 110 no ha de ser un obstacle i no afecta el nivell de contaminació en aquell moment". Per això, va considerar que el límit de velocitat hauria de replantejar-se "d'aquí a uns mesos".

Saura ha respost que "el govern no farà cap debat fins que no hi hagi un canvi en els paràmetres de contaminació que marca la UE" i ha recordat que el límit s'emmarca en una bateria de 73 mesures per reduir la contaminació de l'aire de Barcelona i la seva conurbació a fi i efecte que els índexs de pol·lució s'equiparin a la mitjana europea. "Ara no hi ha debat", ha sentenciat Saura, sinó el compliment "estricte" de les mesures que ha adoptat el govern.

Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha recordat al conseller Joaquim Nadal que la limitació a 80 km/h als accessos de Barcelona són l'aplicació d'un acord de govern i no "una fixació del Servei Català de Trànsit". En resposta a les declaracions de Nadal sobre la modificació a l'alça de la velocitat variable, li ha demanat coherència. En declaracions a l'ACN, Pérez Moya ha indicat que la limitació de 80 km/h només representa nou segons de retard per quilòmetre recorregut, i que aquesta mesura contribueix a reduir els accidents: "No concebo una bronca política per nou segons."

La polèmica ha revifat, abans que dijous entri en vigor la velocitat variable a la C-31 i la C-32. Tot i que no hi haurà sancions fins d'aquí a dos mesos, a partir d'aquesta setmana la gent que hi circuli s'haurà d'acostumar a veure com els panells canvien el límit a la baixa, en funció dels indicadors com ara la congestió, la contaminació, els accidents i la meteorologia.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut