S'arriba a un acord en relació amb el traçat del TGV al Prat de Llobregat

El Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments del Baix Llobregat ha subscrit un acord en relació amb el traçat del TGV al pas pel municipi del Prat de Llobregat, després d'un període de negociacions de dos anys. La solució pactada, per la qual la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona vol felicitar les institucions implicades, consisteix en una doble via principal que passa soterrada pel nucli urbà de la localitat i una estació intermodal connectada amb l'aeroport mitjançant una llançadora.
S'arriba a un acord en relació amb el traçat del TGV al Prat de Llobregat
Transports

S'arriba a un acord en relació amb el traçat del TGV al Prat de Llobregat

El Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments del Baix Llobregat ha subscrit un acord en relació amb el traçat del TGV al pas pel municipi del Prat de Llobregat, després d'un període de negociacions de dos anys. La solució pactada, per la qual la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona vol felicitar les institucions implicades, consisteix en una doble via principal que passa soterrada pel nucli urbà de la localitat i una estació intermodal connectada amb l'aeroport mitjançant una llançadora.
La mesura que s'ha acordat després de dos anys de negociacions, però, coincideix força amb la proposta elaborada per l'equip redactor del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, ara fa deu anys, i que no va tenir gaire ressò entre les mateixes administracions que han firmat l'acord. Segons la Cambra de Comerç, si l'aeroport de Barcelona vol convertir-se en el primer aeroport comercial de la Mediterrània Occidental i consolidar-se com a "hub" de les principals companyies aèries, no solament ha d'ampliar i millorar les seves instal·lacions, sinó també els accessos terrestres, tant viaris com ferroviaris. El ferrocarril és el millor transport que poden oferir els aeroports als passatgers ja que és el sistema més còmode, més segur i més respectuós amb el medi ambient, i és també és una bona fórmula per tal que les companyies aèries ofereixin viatges integrats als seus passatgers. En aquest sentit, i per tal de maximitzar el nou potencial de l'aeroport ampliat, són de la màxima importància estratègica unes connexions eficients amb la xarxa de rodalies i del metro. Tot i que el consens sobre el traçat del TGV al pas pel Prat del Llobregat és essencial, encara s'han de prendre decisions importants sobre qüestions clau, com la firma d'un conveni de col·laboració entre el Ministeri de Foment i l'Ajuntament del Prat per al desenvolupament de les obres i decidir quin serà el disseny de l'estació intermodal i les seves connexions amb l'aeroport, que en un principi està definida com a terminal T0 de l'aeroport. Els terminis de les obres del traçat del TGV s'han vist endarrerits, tal com va anunciar la Cambra de Comerç el passat 6 de juny. Es preveu, doncs, que l'execució dels tràmits previs desplaci l'entrada en servei d'aquestes infraestructures entre quatre i sis anys, la qual cosa implica que no seran operatives fins a l'any 2008 o 2009.