La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, moments abans de presentar el protocol sobre el tramvia el 12 de març de 2018 (Horitzontal)
La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, moments abans de presentar el protocol sobre el tramvia el 12 de març de 2018 (Horitzontal)

Sanz presenta una proposta de protocol per aconseguir el suport d'ERC amb el tramvia

ACN Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona portarà a plenari el 23 de març l'aprovació del projecte del tramvia per la Diagonal. Davant la falta d'acord, la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha presentat avui una proposta de protocol entre l'Ajuntament i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per fixar un primer tram de construcció del tramvia entre la plaça de les Glòries i el passeig de Sant Joan. Segons Sanz, el document dona "resposta a totes les demandes de l'oposició" en clara referència a ERC. De fet, la tinenta d'alcalde ha afirmat que no s'imagina el portaveu dels republicans, Alfred Bosch, "votant el mateix que Fernández Díaz", que des del principi s'ha mostrat contrari al projecte. Aquest acord de protocol també preveu ajustar la tarifa tècnica que és la compensació econòmica que rep l'empresa privada que explota les línies del Trambaix i Trambesòs.

De tota manera, Sanz no ha fixat la quantitat de la nova tarifa tècnica ja que s'haurà de calcular una vegada el tramvia entri en funcionament, en funció dels usuaris reals que hi hagi. Tot i així, la titular d'urbanisme ha assegurat que calculen un augment del 30% de passatgers en aquest primer tram escrit en l'acord de protocol.En aquesta línia, Sanz creu que el document presenta "un canvi de model que va cap a la gestió pública", però matisen que serà "quan s'acabi la concessió" al 2022. A partir d'aquell moment, tant l'Ajuntament de Barcelona com l'ATM acorden que la línia tindrà una gestió directa per part de les administracions.Janet Sanz assegura que aquest acord recull "el que demana el PSC" i apunta que, a més, "és una proposta que ERC porta al programa" electoral de les eleccions de 2015. De tota manera, el govern local també està en converses amb la CUP, qui exigeix una gestió pública de la línia des del minut zero.Per altra banda, la tinenta d'alcalde d'Urbanisme garanteix que si aquest projecte s'aprova el proper 23 de març, el govern local podrà finalitzar els projectes d'urbanització mentre el govern català s'ocupa de finalitzar el projecte de construcció de la línia ferroviària, que és l'administració competent.Una vegada aquestes dues administracions tinguin els dos projectes a punt, es podrà començar la licitació i posteriorment la construcció. De tota manera, la tinenta d'alcalde no ha pogut garantir que aquesta infraestructura estigui enllestida abans d'acabar el mandat municipal perquè depèn del temps que tardi l'ATM a redactar el projecte.En referència a la unificació total de la línia, Sanz ha assegurat que cal anar "pas a pas" perquè l'oposició reclama "màxim consens" en aquest projecte i "l'acord polític" ara mateix és arribar fins a Verdaguer.El PSC, ERC i la CUP ja han rebut aquest document i la resta ho farà aquest dimecres a la comissió d'Urbanisme. Precisament en aquesta comissió es farà el primer debat sobre la proposta del govern però difícilment els grups explicitaran el seu posicionament, reservant-se el vot fins al plenari del 23 de març.

Anar al contingut