Sant Sadurní farà una consulta per decidir si retira el plet a Foment pel traçat del TGV

Si el TGV Madrid-Lleida no deixa de portar problemes, la seva arribada a Barcelona tampoc no està al marge de la polèmica. El traçat està topant amb problemes a diverses poblacions, com Sant Sadurní d'Anoia, que no veu gens bé la construcció d'un viaducte previst en el projecte. El cas ha arribat als tribunals, però com que l'ajuntament creu que hi té totes les de perdre es planteja resignar-s'hi, a canvi de compensacions. Això ho decidirà el poble en una consulta.
Sant Sadurní farà una consulta per decidir si retira el plet a Foment pel traçat del TGV
Sant Sadurní d'Anoia

Sant Sadurní farà una consulta per decidir si retira el plet a Foment pel traçat del TGV

Si el TGV Madrid-Lleida no deixa de portar problemes, la seva arribada a Barcelona tampoc no està al marge de la polèmica. El traçat està topant amb problemes a diverses poblacions, com Sant Sadurní d'Anoia, que no veu gens bé la construcció d'un viaducte previst en el projecte. El cas ha arribat als tribunals, però com que l'ajuntament creu que hi té totes les de perdre es planteja resignar-s'hi, a canvi de compensacions. Això ho decidirà el poble en una consulta.
L'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia va posar un plet al Ministeri de Foment per la construcció d'un viaducte pel pas del TGV que considerava il·legal. Aquest viaducte suposava modificar el traçat que s'havia presentat al projecte. L'ajuntament veu difícil evitar-ne la construcció, i per això ha demanat al ministeri compensacions urbanístiques per al municipi. Ara vol fer una consulta popular abans de l'estiu sobre aquest preacord per decidir si es retira el plet o no. Segons l'ajuntament, el viaducte suposarà un gran impacte visual i mediambiental, ja que tindrà uns 800 metres de llarg i passarà uns 15 metres per sobre de l'actual pont de Renfe. Això vol dir que el TGV passaria a uns 40 metres de terra. Aquest és un dels obstacles que encara hi ha en el traçat entre Lleida i Barcelona. Altres punts són a la Riba, on s'ha de reforçar un pont que ja està construït; Vilafranca del Penedès, on s'està pendent de firmar el conveni per fer-hi el pas soterrat pel casc urbà; Sant Sadurní, amb el viaducte; Sant Joan Despí, on l'Agència Catalana de l'Aigua s'oposa que el traçat ocupi la llera del riu Llobregat i el Prat, on es discuteix si el TGV ha de passar el riu soterrat o no.

NOTÍCIES RELACIONADES