Sant Feliu de Guíxols projecta un aparcament de 600 places a la Corxera i el traurà a concessió per 40 anys

Sant Feliu de Guíxols projecta un aparcament de 600 places a la Corxera i el traurà a concessió per 40 anys

Sant Feliu de Guíxols projecta un aparcament de 600 places a la Corxera i el traurà a concessió per 40 anys

L'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, mirant l'estudi de viabilitat de l'aparcament a la zona de la Corxera aquest 25 d'octubre del 2016 (Horitzontal)

L'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, mirant l'estudi de viabilitat de l'aparcament a la zona de la Corxera aquest 25 d'octubre del 2016 (Horitzontal)

ACN Sant Feliu de Guíxols.-L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) projecta un aparcament de 600 places a la zona de la Corxera. Seguint el pacte de govern signat pels tres grups, i amb voluntat d'enterrar el debat de fer-lo sota el passeig, el consistori ha encarregat un estudi que conclou que aquest projecte és viable. L'aparcament es traurà a concessió per 40 anys, el farà una empresa privada que assumirà tot el cost de l'obra (entre 9 i 10 MEUR) i que, segons s'estipularà al contracte, també gestionarà les zones blaves de la ciutat. Segons recull l'estudi de viabilitat, es calcula que amb una ocupació mitjana d'entre el 9 i el 13% de totes aquestes places el projecte és rendible. L'alcalde, Carles Motas, subratlla "la voluntat ferma" de tirar endavant l'aparcament perquè les obres hagin començat d'aquí a dos anys.

L'equip de govern de Sant Feliu de Guíxols (TSF, ERC i el PSC) vol enterrar d'una vegada per totes el debat històric sobre on cal construir nous aparcaments a la ciutat. Com ja van rubricar al pacte, els tres partits aposten obertament per situar-los als sectors de ponent i de llevant, en contra de l'altra opció (fer-ne un de soterrat al passeig).Avui, ja s'ha fet el primer pas perquè aquesta voluntat es converteixi en fet. L'Ajuntament ha presentat un estudi de viabilitat per aixecar un aparcament a la zona de la Corxera, a l'espai situat entre el pavelló i el teatre, i on actualment ja n'hi ha un d'unes 140 places.L'informe conclou que és viable construir un aparcament de quatre plantes en aquest espai. Dues seran soterrades i tindran 178 places cadascuna; i tant la que quedi a nivell de terra com la del primer pis en tindran 121. En total, doncs, fins a 598 places. Segons ha subratllat l'alcalde, l'àmbit d'influència d'aquest aparcament se situaria entre el carrer Caial i la rambla del Portalet (perquè en un futur, se'n preveu aixecar un altre a la zona del port). Carles Motas ha destacat que l'estudi permet "desencallar el camí" perquè les obres de l'aparcament (un cop trobada l'empresa que el gestioni i fet el projecte) puguin ser una realitat d'aquí a dos anys. "Allò que volem transmetre és que construirem aquest aparcament, en tenim la voluntat ferma; i deixarem d'una vegada per totes que Sant Feliu de Guíxols parli de fer-lo en un lloc o altre sense que s'hagi anat més enllà", ha dit l'alcalde.Concessió per a 40 anysLa voluntat del consistori és que l'aparcament es gestioni mitjançant una concessió de 40 anys. L'empresa que guanyi el concurs haurà d'assumir el cost de l'obra (entre 9 i 10 MEUR) però, apart del de la Corxera, també s'encarregarà d'explotar tota la zona blava de la ciutat i l'aparcament soterrat del Mercat. "Segons recull l'estudi de viabilitat, només amb una ocupació mitjana d'entre el 9 i el 13% de totes aquestes places, el nou aparcament és rendible", ha concretat l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols. A més, Carles Motas ha precisat que, a l'hora de fixar l'horitzó de la concessió (quatre dècades) s'han tingut en compte els futurs desenvolupaments que pot tenir la ciutat. Entre aquests, per exemple, la de la zona de l'Horta d'en Palahí (on actualment hi ha un aparcament de terra, però on poden aixecar-s'hi habitatges).Dins aquesta previsió, precisament, l'aparcament de la Corxera es construirà preveient que en un futur pugui ampliar-se. En concret, si així ho desitja l'empresa que el gestioni, s'hi podran aixecar dues plantes més de 121 places cadascuna (és a dir, que pot arribar a tenir-ne fins a 850)."Estem contents, perquè amb l'estudi de viabilitat desencallem el camí per construir un aparcament que serà reflex del model de ciutat que volem; i a més, a cost zero perquè les obres les assumirà l'empresa que passi a gestionar-lo", ha conclòs Carles Motas. L'alcalde ja ha avançat que al contracte també s'hi preveurà una clàusula perquè els residents a Sant Feliu de Guíxols tinguin descomptes en el preu dels abonaments.