Sant Cugat Sesgarrigues, Avinyonet i Subirats reclamen a Foment que desencalli les obres de l'N-340 pendents de fa deu anys

ACN Subirats.-Sant Cugat Sesgarrigues, Avinyonet del Penedès i Subirats (Alt Penedès) han reprès la reivindicació iniciada fa deu anys i s'estan mobilitzant de nou per reclamar millores a l'N-340. L'objectiu primordial és que l'estat espanyol -titular de la via- construeixi dues rotondes als encreuaments amb carreteres locals que ara no disposen de gir senyalitzat a la calçada. Recentment, la ministra Dolors Montserrat, veïna de Sant Sadurní, es va comprometre amb els alcaldes a desencallar l'aprovació del projecte aquest mateix estiu per a què les obres comencessin el 2018. Aquest dimecres, però, els tres alcaldes s'han reunit amb el director general de Carreteres a Barcelona, Lluís Bonet, que ha diluït l'anunci de Montserrat, ja que no ha concretat cap calendari per tirar endavant el projecte.

"Hem sortit tots bastant decebuts", ha explicat a l'ACN l'alcalde de Subirats, Pere Pons, recordant que l'anunci de la penedesenca Dolors Montserrat situava per a aquest mateix juliol l'aprovació del projecte per construir les dues rotondes. Pons ha apuntat que Lluís Bonet els ha transmès la sensació que el projecte segueix damunt la taula. "Hi treballen al ritme de sempre, com ja ens tenen acostumats", ha afegit amb to irònic.Pere Pons s'ha mostrat escèptic davant la possibilitat que el govern espanyol doni el vistiplau al projecte aquest mateix estiu, si bé no perd l'esperança que durant el tram final de l'any es concedeixin els diners per desencallar l'obra. Si bé el primer projecte es va redactar l'any 2006, ara existeix una nova versió revisada que ja es podria executar, ha assegurat.L'alcalde de Subirats insisteix en la necessitat de resoldre els "punts negres" que encara resten a l'N-340 al seu pas per l'Alt Penedès, després que els darrers anys s'hagin solucionat els encreuaments de Vilafranca i l'entorn més proper. En concret, les dues rotondes que els alcaldes reclamen desencallar millorarien la seguretat de tres encreuaments: dos a Subirats -on l'N-340 enllaça amb les carreteres de Sant Pau d'Ordal i de Sant Sadurní- i un a Avinyonet -al nucli de Cantallops-.En tots els casos es tracta d'encreuaments que no disposen d'un espai senyalitzat a la calçada, de manera que els vehicles que volen girar s'han d'aturar al mig de la carretera si coincideix amb trànsit en sentit contrari. Pere Pons lamenta que això ha provocat nombrosos accidents, alguns amb víctimes mortals, i adverteix que els riscos aniran a més el dia que que acabin les obres de la variant de Vallirana. Segons els càlculs de Foment, la via podria estar enllestida el 2018, moment en què municipis com Subirats temen que s'incrementarà el trànsit de l'N-340, que enllaça directament amb la variant. "Les cruïlles de Subirats seran els primers punts negres que els conductors es trobaran quan hagin creuat el port de l'Ordal", alerta l'alcalde, que reclama celeritat al Ministeri per evitar que això succeeixi i garantir que la inauguració de la variant coincideixi amb una millora de l'N-340.

Anar al contingut