Galícia

Salvament Marítim remolca mar endins el "Prestige", que ha deixat una taca de 37 km

Una embarcació de salvament ha aconseguit arrossegar el "Prestige" mar endins i allunyar-lo de la costa gallega. El petroler, que carregava prop de 80.000 tones de fuel, ha deixat, però, una taca de cru de 37 quilòmetres de longitud, però ara ja no en vessa. La Comissió Europea ha demanat explicacions al Regne Unit sobre els controls de seguretat del "Prestige" a Gibraltar, lloc de destinació del petroler. Segons els tècnics que investiguen l'accident, l'antiguitat del vaixell o un mal manteniment poden ser el motiu de la via d'aigua oberta al vaixell.

Actualitzat
A primera hora de la tarda, el petroler "Prestige" ha pogut engegar les màquines, fet que ha ajudat a vèncer la força de la deriva i n'ha facilitat les tasques de remolcament. Tres embarcacions han aconseguit arrrossegar el petroler mar endins a una velocitat de sis nusos i l'han allunyat de la costa gallega. Més de 5.000 tones de cru, però, ja han provocat una taca de 37 quilòmetres. Aquest no és el primer incident que pateix el "Prestige", que havia estat sancionat dues vegades per infraccions en seguretat. Procedent de Letònia, el petroler només tenia intenció de parar a Gibraltar, port on acostumava a aturar-se i on li van fer l'última inspecció el 1999. La Comissió Europea ja ha demanat explicacions a les autoritats britàniques sobre els controls fets al vaixell. Per a les autoritats espanyoles, ara per ara, la màxima preocupació és que la taca no arribi a la costa. Per evitar pagar indemnitzacions en cas d'accident, el "Prestige" navegava sota bandera de conveniència de les Bahames, una pràctica molt estesa a la flota mundial de transport de mercaderies. Les companyies petroleres subcontracten vaixells, i els armadors, per la seva banda, registren les flotes en paradisos fiscals per esquivar les normes de seguretat a què els obliguen els països occidentals. Els tràmits són senzills i ràpids. Amb una capacitat de 77.000 tones de fuel, 35 metres d'amplada i 243 d'amplada, el "Prestige" és un vaixell de dimensions mitjanes que, pels 26 anys d'antiguitat que té, necessita un manteniment constant. Per les característiques técniques, l'accident podria ser semblant al que va tenir el petroler "Erika" davant de la costa de la Bretanya francesa, l'hivern del 1999, quan, a causa de la corrosió, es va trencar una de les dues mampares longitudinals que separaven la càrrega.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut