Salou engega una campanya per netejar la mala imatge que ha generat el Saloufest en destinacions del Benelux

Salou engega una campanya per netejar la mala imatge que ha generat el Saloufest en destinacions del Benelux

Salou engega una campanya per netejar la mala imatge que ha generat el Saloufest en destinacions del Benelux

ACN Salou.-L'Ajuntament de Salou engegarà una campanya de posicionament a Internet per refermar-se com una destinació de turisme familiar i recuperar visitants de la regió del Benelux. Segons el gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, s'ha detectat que aquests mercats associen la ciutat a la festa i al turisme jove com a conseqüència de la celebració del polèmic Saloufest. De fet, el mercat holandès va ser el que va patir una major davallada al municipi l'any passat. D'altra banda, l'Ajuntament insisteix que la fi del Saloufest no tindrà un impacte negatiu en el sector i que es compensarà gràcies al turisme esportiu i a una Setmana Santa tardana en el calendari. Un dels esdeveniments que aplegarà més participants és el Mundialet infantil de futbol, que en l'última dècada s'havia celebrat a Portugal i que a partir d'aquest any aterra a la Costa Daurada. Del 8 al 16 d'abril, el torneig espera rebre més de 5.000 nens d'arreu del món, alguns dels quals vindran acompanyats de les seves famílies.

Salou invertirà 10.000 euros en millorar el seu posicionament a Internet mitjançant una campanya SEM a Google Adwords que li permetrà aparèixer en les primeres posicions en les cerques sobre turisme familiar a Espanya. El gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, ha explicat que disposen d'estudis que apunten a l'existència d'una percepció de la ciutat associada al turisme de festa. "Als Països Baixos, un mercat que s'ha estancat, ens identifiquen més com un destí jove i per anar de marxa, i no pas de turisme familiar", ha detallat.Capilla ha opinat que el Saloufest "era un element que distorsionava, però que finalment no ha fet tot el mal que podria haver fet si haguéssim mantingut l'activitat". Per aquest motiu, ara se centraran en "atacar" aquells mercats que es veuen frenats per aquest tipus d'ofertes. La problemàtica es dóna, principalment, a la regió del Benelux, mentre que no consta entre els mercats francès, anglès o espanyol. En aquest sentit, l'alcalde de Salou, Pere Granados, ha insistit que rebutgen la promoció relacionada amb "excessos o alcohol" i que la seva aposta passa pel turisme esportiu. Precisament, aquest tipus d'oferta esportiva permetrà compensar aquest any la supressió del Saloufest, que els darrers 16 anys havia aplegat fins a 10.000 estudiants universitaris britànics abans i després de Setmana Santa. D'una banda, el municipi acollirà una nova edició de la Mare Nostrum Cup i, de l'altra, es veurà beneficiat per l'arribada del Mundialet infantil de futbol a la Costa Daurada. Durant els dies de Setmana Santa, hotels de Salou, Cambrils i la Pineda allotjaran els més de 5.000 nens participants -d'entre 6 i 12 anys-, pertanyents a 300 equips de 50 països d'arreu del món. Salou vol certificacions en Turisme Esportiu de golf i cicloturismeDesprés d'haver obtingut certificacions en Turisme Esportiu en les modalitats de futbol i vela lleugera, l'Ajuntament de Salou vol obtenir sengles reconeixements en l'àmbit del golf i el cicloturisme. "Són activitats que mouen molts visitants en temporada baixa i ens ajuda en els mesos d'hivern", ha apuntat el regidor de Turisme, Benet Presas. D'altra banda, al juny Salou acollirà una trobada internacional de 2.000 vehicles de la marca Smart, que s'espera que aporti un bon gruix de visitants. La capital de la Costa Daurada ha aconseguit ser la seu de l'esdeveniment, al qual també aspirava Eivissa.Salou vol millorar el seu lideratge vacacional a la MediterràniaEl Patronat de Turisme de Salou ha presentat aquest dimarts les accions que portarà a terme aquest any en què s'espera tenir enllestit el nou Pla Estratègic de Turisme. L'alcalde, Pere Granados, ha explicat que treballen per seguir actualitzant la marca Salou i referenciar-la com una destinació de qualitat dins el segment de sol i platja familiar i esportiu. Aquesta aposta, juntament amb la remodelació del carrer Carles Buïgas com a eix turístic "conforma un pla de renovació integral de la destinació per mantenir l'atractiu i renovar el nostre lideratge a Catalunya i a la Mediterrània", ha subratllat. Una de les principals novetats serà el canvi d'imatge corporativa de Salou, després de 15 anys, que comportarà canvis en catàlegs i oficines de turisme. A més, s'ha optat per renovar els tres trenets turístics i adquirir-ne un de nou. El servei incorporarà àudio guies, locucions adaptades per a adults i infants, i rampes mecanitzades per a les persones amb mobilitat reduïda. Enguany també, com a prova pilot, s'instal·larà un tòtem informatiu al carrer Carles Buïgas que servirà de suport als visitants. Preocupació pels visats als turistes russosEl regidor de Turisme, Benet Presas, ha explicat que, a 31 de gener, pel que fa a la touroperació britànica -el segon mercat de Salou- ha confirmat increments del 18% respecte de l'any passat. També s'han registrat creixements similars al mercat irlandès i hi ha bones expectatives pel que fa al mercat rus: "L'economia s'està estabilitzant, el ruble està pujant i, malgrat les dificultats, l'any passat vam augmentar un 10% les pernoctacions d'aquest mercat", ha explicat.Presas ha recordat que, enguany, "no hi ha boicot de vacances cap a Europa", però sí una "amenaça de visats", atès que la nova empresa que prestà el servei a Rússia només disposa, actualment, de set oficines. La seva predecessora en tenia 44 arreu del país, segons ha recordat el regidor, i això podria suposar impediments a l'arribada de turistes d'aquest país.