Sabadell impulsa un Pla Estratègic per convertir el municipi en destinació turística

Sabadell impulsa un Pla Estratègic per convertir el municipi en destinació turística

Sabadell impulsa un Pla Estratègic per convertir el municipi en destinació turística

ACN Sabadell.-L'Ajuntament de Sabadell vol convertir la ciutat en una destinació turística. Amb aquest objectiu l'equip de govern ha encarregat l'elaboració d'un Pla Estratègic de Turisme que haurà de definir el model turístic que cal impulsar a la ciutat i les accions a desenvolupar. L'objectiu és que aquesta eina estigui enllestida el proper estiu i que permeti posar en valor els atractius culturals, esportius, de restauració i històrics de la ciutat. En aquesta mateixa direcció l'executiu sabadellenc ha creat l'aplicació 'KM2 Sabadell' basada en la geolocalització de serveis i actius de la ciutat i que inclou quatre itineraris temàtics.

El Pla Estratègic de Turisme neix amb l'objectiu d'endreçar tota l'oferta que hi ha a la ciutat de Sabadell per poder convertir-la en una destinació capaç de satisfer els milers de turistes que s'hi allotgen anualment. "Sabem que cada any només en termes esportius visiten Sabadell més de 70.000 persones", ha apuntat la regidora Comerç, Consum i Turisme, Marisol Martínez, que assegura que en el camp del turisme "Sabadell partia de zero" i que "ni tan sols existia "un mapa o un díptic per oferir als turistes". Així ha indicat que el nou Pla vestirà la ciutat: "Hem de ser capaços de dir què podem oferir", ha dit la regidora que assegura que el Pla definirà el model i les estratègies i les accions a desenvolupar.La base del Pla ha de ser una diagnosi participada per l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona - que també hi col·labora-, a més del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, i dels diferents agents dels sectors de l'hostaleria, la restauració, la cultura, l'esport, l'empresa o el comerç, entre d'altres."Volem treballar colze a colze amb els municipis, atès que es tracta d'un territori molt permeable, comptant amb la coordinació de la Diputació", ha assegurat la regidora.Miquel Forns, diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona ha destacat les oportunitats que genera el turisme des del punt de vista econòmic i cultural: "A Sabadell de turisme n'hi ha i amb el pla hem de poder coordinar els agents implicats per poder-ne treure el màxim rendiment. L'objectiu ha de ser fer de Sabadell una destinació turística", ha considerat.En aquesta mateixa direcció s'ha expressat Víctor Puig, president del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, que ha apuntat que el turisme ha de servir "per millorar la salut econòmica de Sabadell". Alhora ha assenyalat que cal aprofitar l'atractiu esportiu de Sabadell i el Vallès Occidental per convertir aquesta zona en un punt de referència i en un pol d'atracció.Enllestit el proper estiuEl procés del Pla Estratègic de Turisme es va iniciar a finals del 2016 amb una fase preliminar de disseny, durant la qual es va contactar amb els interlocutors principals turístics de la ciutat i de la comarca per poder iniciar una diagnosi.Aquesta fase, que s'allargarà fins a principis d'estiu, té com a premissa detectar els reptes derivats de l'activitat turística a través de diversos espais i taules de participació sectorial. La fase de propostes, que es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre, servirà per definir els objectius estratègics de la política municipal, debatre les propostes recollides en matèria de turisme i redactar el document d'actuació que serveixi de guia al govern municipal.Nova aplicació 'KM2 Sabadell'En el marc de la presentació del Pla Estratègic de Turisme també s'ha fet pública la nova app 'KM2 Sabadell', que és una de les primeres eines que es posen en marxa amb l'objectiu de promocionar la ciutat.Està cofinançada per la Diputació de Barcelona i és una eina basada en la geolocalització de serveis i atractius de la ciutat. Consta de quatre itineraris temàtics: Els quatre museus, L'esport a Sabadell, Els parcs urbans i els Eixos comercials. La plataforma permetrà la creació de continguts informatius i està oberta a la participació de les organitzacions, entitats, associacions que hi vulguin col·laborar aportant nous punts d'interès o rutes, entre d'altres opcions. "És una eina viva", ha apuntat la regidora de Comerç de Sabadell que ha explicat que la intenció és que poc a poc l'aplicació vagi afegint elements d'interès com per exemple el Rodal de Sabadell o la ruta del vitrall. "Ara almenys tenim una primera oferta", ha assegurat Martínez que ha explicat que la plataforma conté un mapa informatiu. "Podem veure la cartellera dels teatres clicant-hi a sobre, les activitats esportives o els parcs per exemple", ha comentat. Per la seva banda, Narcís Vives, responsable de l'empresa Itinerarium -encarregada de dissenyar l'eina-, ha afegit que la aplicació també està preparada per incloure jocs de pistes o una màquina del temps que permetrà veure com ha evolucionat un espai de la ciutat amb el pas dels anys. "A dia d'avui només apareix l'objecte punts d'interes però anirà evolucionant a mesura que es cregui oportú", ha aclarit. A hores d'ara ja està disponible per descarregar-la en els dos sistemes operatius majoritaris Android i IOS.