Ryanair contractarà 70 pilots de Spanair a condició que tributin a Irlanda
Ryanair, la companyia més subvencionada d'Espanya, supedita la contractació de fins a 70 pilots de Spanair que els comandants acceptin tributar a Irlanda, on té seu la companyia, i on les condicions laborals per aquests treballadors són menys favorables que a Espanya.
Carles Pérez BertránActualitzat
L'oferta inicial del irlandesos és que passin nou setmanes al simulador de vol de Londres -bitllets i hotel a càrrec del treballador- per obtenir la llicència de vol del Boeing 737-800, que són els avions amb què opera Ryanair. Aquest curs costa 27.000 euros i encara que d'entrada ho pagaria la companyia, seria descomptat del salari dels pilots durant 7 anys. A més, després no se'ls garanteix cap base d'operacions fix i tindrien una setmana per mudar-se on els indiqués la companyia.
Per molts dels pilots consultats, no els és massa interessant l'oferta, ja que perdrien la llicencia per volar amb l'Airbus, l'aeronau mes corrent a Europa i als països àrabs. Alguns ja estan fent sol·licituds a Barheim o Qatar.
L'oferta de Ryanair és pagar per hora volada, amb la qual cosa el salari en temps de vacances seria molt menor. A més entrarien en l'aerolínia en règim d'autònoms.
Un altre dels punts que suposa una diferència entre les condicions que els pilots tenien a Spanair i les que ofereix Ryanair és que aquesta última obliga els comandants a pagar ells mateixos les pernoctacions fora del lloc d'origen.
Segons la premsa mallorquina, també els papers per conservar la llicència de vol i els cursos de refresc, el cost anual dels quals ronda els 6.000 euros, són a càrrec del pilot, com passa amb els cursos teòrics i les estades a Londres per reciclar.
Ryanair va anuncia,r després de la fallida de Spanair, que acolliria treballadors de l'aerolínia catalana, com també van fer altres companyies com Vueling.
Per molts dels pilots consultats, no els és massa interessant l'oferta, ja que perdrien la llicencia per volar amb l'Airbus, l'aeronau mes corrent a Europa i als països àrabs. Alguns ja estan fent sol·licituds a Barheim o Qatar.
L'oferta de Ryanair és pagar per hora volada, amb la qual cosa el salari en temps de vacances seria molt menor. A més entrarien en l'aerolínia en règim d'autònoms.
Un altre dels punts que suposa una diferència entre les condicions que els pilots tenien a Spanair i les que ofereix Ryanair és que aquesta última obliga els comandants a pagar ells mateixos les pernoctacions fora del lloc d'origen.
Segons la premsa mallorquina, també els papers per conservar la llicència de vol i els cursos de refresc, el cost anual dels quals ronda els 6.000 euros, són a càrrec del pilot, com passa amb els cursos teòrics i les estades a Londres per reciclar.
Ryanair va anuncia,r després de la fallida de Spanair, que acolliria treballadors de l'aerolínia catalana, com també van fer altres companyies com Vueling.