Passatgers fent cua per agafar un vol cap a París des de l'aeroport de Girona aquest 10 d'agost del 2018 (Horitzontal)
Passatgers fent cua per agafar un vol cap a París des de l'aeroport de Girona aquest 10 d'agost del 2018 (Horitzontal)

Ryanair cancel·la dues rutes entre Alemanya i l'aeroport de Girona però la vaga no crea complicacions a la terminal

ACN Vilobí d'Onyar.-Ryanair ha cancel·lat dues rutes entre Alemanya i l'aeroport de Girona per la vaga de pilots. En concret, les que enllacen Vilobí d'Onyar (Selva) amb les terminals de Düsseldorf-Weeze i Frankfurt International. Les cancel·lacions, però, de moment no creen problemes. I és que la majoria dels 378 passatgers afectats que s'havien d'enlairar des de Girona ja han canviat el bitllet per Internet o bé han demanat que se'ls reemborsi. De fet, a hores d'ara, en queden una setantena -la majoria, del vol de Frankfurt- que estan pendents de fer el canvi. La resta de rutes que opera l'aerolínia de baix cost irlandesa des de l'aeroport de Girona no registren incidències. De fet, la situació a la terminal de Vilobí d'Onyar és semblant a la de qualsevol altre dia del mes d'agost.

La vaga de pilots a Ryanair ha obligat la companyia a cancel·lar fins a 396 vols amb origen o destí a Irlanda, Suècia, Bèlgica o Alemanya. En aquest darrer país, l'aerolínia de baix cost és on ha suspès més aterratges o enlairaments: en total, 250.Dins aquest paquet s'hi troben, precisament, les dues rutes que avui s'han cancel·lat a Vilobí d'Onyar. Són les que enllacen l'aeroport Girona-Costa Brava amb la terminal de Düsserdorf-Weeze i la de Frankfurt International. Els vols s'han suspès perquè aquests avions de Ryanair tenen base als aeroports alemanys (i arran de la vaga de pilots que hi ha allà, no s'han pogut enlairar). És a dir, són aeronaus que surten des d'allà, aterren al Girona-Costa Brava i després tornen cap a Alemanya.A Vilobí d'Onyar, el vol de tornada cap a Weeze s'havia d'enlairar a les nou del matí. I el de Frankfurt International ho ha de fer poc després de les vuit del vespre. De moment, però, aquestes cancel·lacions no creen problemes a la terminal. Els canvis, per InternetTotes dues aeronaus anaven plenes (cada avió té capacitat per a 189 passatgers). La companyia, però, va avisar els afectats a través d'e-mails i la majoria d'ells ja han canviat el bitllet per Internet o bé han demanat que se'ls hi reemborsi. De fet, a hores d'ara en queden una setantena per fer els canvis (dels quals una vintena volaven cap a Weeze i els cinquanta restants tenien bitllet a Frankfurt). Cap d'ells, però, ha passat pel mostrador de reclamacions que la companyia té a la terminal gironina.La resta de rutes que Ryanair opera des del Girona-Costa Brava operen amb normalitat. En total, són setze (sense comptar les dues que s'han anul·lat). I algunes d'elles, fins i tot, enllacen l'aeroport gironí amb terminals d'algun dels països on hi ha vaga (per exemple, n'hi ha a Brussel·les-Charleroi o a Baden-Baden).Els passatgers que han d'agafar aquests vols, però, no tenen problemes per facturar ni tampoc per pujar als avions. Sí que n'hi ha, però, que es van veure afectats per l'anterior vaga dels tripulants de cabina (la del 25 i 26 de juliol). Aquest és el cas d'en Francesc Bros, un barceloní que avui feia cua als mostradors de Ryanair per facturar cap a París. "Em vaig informar i vaig veure que el vol no estava afectat per la vaga", ha explicat. "Tot i això, a l'aturada de finals de juliol, sí que vaig haver de canviar el bitllet, perquè volàvem a Colònia i la companyia ens va avisar que el vol s'havia anul·lat", hi ha afegit. De totes maneres, assegura que no va tenir problemes per fer-ho, perquè Ryanair el va avisar amb un mes d'antelació. No és el mateix que els va passar als qui volaven a Pisa des del Girona-Costa Brava, però, que el 25 de juliol van veure com Ryanair els cancel·lava l'avió tot just mitja hora abans de l'horari previst perquè s'enlairés.

Anar al contingut