Barcelona

Adif vol canviar horaris de Rodalies i la Generalitat denuncia que és per amagar els retards

El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama a Foment que executi les inversions pendents per poder acabar amb les restriccions temporals de velocitat de la xarxa ferroviària

RedaccióActualitzat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha criticat que Adif intenti perpetuar els retards dels trens causats per la falta d'inversions. Ha assegurat que el govern no pensa admetre que això passi i ha demanat una relació de treballs a fer i un calendari per a la reunió del pròxim dimecres entre Adif i la conselleria.

Rull creu que amb el canvi d'horaris el que es vol és "maquillar" els retards de la xarxa de rodalies. En unes declaracions aquest dilluns als mitjans de comunicació, el conseller ha afirmat que el govern "s'oposa radicalment" a aquesta solució que "cronificarà" els retards i ha reclamat que Adif faci les inversions pendents a la xarxa de Rodalies per acabar amb la falta de puntualitat del servei.

"La xarxa de Rodalies està mal mantinguda i pateix falta d'inversions per part de l'Estat. Per culpa d'això, Adif ha de limitar temporalment la velocitat dels trens. O acabem amb el dèficit d'inversió a la xarxa o es cronificaran els retards."

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha dit que la xarxa de Rodalies de Barcelona acumula retards d'un 6 %, l'R3, d'un 10 % i Regionals, d'un 42 %.

"Els trens continuaran arribant tard, amb temps de trajecte que no són els corresponents, i diran que els trens tenen una puntualitat extrema."

També ha criticat que Adif hagi imposat "unilateralment" 126 limitacions temporals de velocitat per criteris de seguretat i que no hagi aportat informació concreta al govern sobre aquestes modificacions.


"La xarxa de Rodalies i de mitjana distància continua acumulant un dèficit important d'inversió, cosa que comporta que es produeixin retards per culpa de les limitacions temporals de velocitat."

Per abordar aquesta situació, dimecres es reunirà un comitè tècnic per saber on hi ha les limitacions temporals i dijous es reunirà un òrgan mixt format per la Generalitat i Renfe per determinar un pla d'actuació.

Anar al contingut