L'R15
Barcelona

Rull afirma que les últimes reunions amb Renfe i Adif han anat molt malament

El conseller de Territori i Sostenibilitat demana el traspàs, amb dotació econòmica, de les línies ferroviàries més malmeses, sobretot l'R3, l'R15 i l'R16

RedaccióActualitzat

No hi ha hagut acord entre la Generalitat i Adif sobre si els retards sistemàtics dels trens s'han d'incorporar als horaris.

L'ens que gestiona la infraestructura ferroviària sosté que el govern ha d'informar dels horaris reals en funció de les limitacions de velocitat que hi ha a la xarxa. La conselleria de Territori insisteix que només ho farà si Adif compromet una inversió i un calendari per fer les obres.

El conseller Josep Rull ha explicat al programa "L'oracle" de Catalunya Ràdio el plantejament que la Generalitat presentarà al pròxim govern de l'estat.

"Sense haver de modificat l'Estatut ni la llei ferroviària, les línies internes de Catalunya, que ens les traspassin a nosaltres amb dotació econòmica: l'R3, la de Vic, que potser és de les més malmeses. Volem aquesta i volem les dues de l'Ebre, l'R15 i l'R16, que són les que acumulen més retards. Ho volem fer nosaltres. N'estem farts de donar les culpes a Madrid."

Rull considera insòlit que hi hagi línies com l'R3 amb via única quan Rodalies de Madrid té 80 quilòmetres de vies quadriplicades per on passen trens semidirectes.
El conseller ha dit que la reunió que la Generalitat ha tingut avui amb Renfe ha anat malament i la que va tenir ahir amb Adif va anar pitjor.

 

Anar al contingut