Rubí i Mollet reclamen la gratuïtat total de les autopistes que circumval·len els municipis
El municipi de Rubí està pagant cara la gratuïtat de l'autopista C-16. Des de principis d'any s'ha anat incrementant el volum de trànsit que travessa el municipi per estalviar-se el peatge i, ara, els col·lapses de trànsit estan a l'ordre de dia. I és que absorbir 35.000 vehicles diaris no és fàcil. L'Ajuntament demana mesures per resoldre el problema, un cas que també afecta Mollet del Vallès.
Els conductors que van de Sant Cugat a Terrassa per l'autopista i volen estalviar-se el peatge travessen Rubí per l'avinguda de l'Estatut, l'antiga carretera, i tornen a entrar a la C-16 per les Fonts. Tot i que des de començaments d'any aquest tram és gratuït per als usuaris habituals, es continua fent la drecera perquè el punt de control provisional és a la sortida Rubí Nord, és a dir, a la meitat del trajecte entre Sant Cugat i Terrassa.
A més, per obtenir la gratuïtat s'han de fer almenys vuit viatges de dilluns a dissabte i tenir un compte corrent a Sant Cugat, Rubí o Terrassa. Per tant, la gratuïtat d'aquest tram d'Autema comporta un increment de trànsit al casc urbà de Rubí.
També poden obtenir descomptes els usuaris de l'autopista C-33, l'antiga A-17 de Barcelona a Montmeló, que entrin o surtin a Mollet. Les condicions són semblants: cal fer un mínim de viatges en dies feiners i demanar una targeta Teletac especial per a aquesta autopista a qualsevol entitat bancària de Mollet.
Els descomptes de Rubí i Mollet s'integren en un paquet de mesures més ampli de la Declaració de Gelida, que preveu negociar la reducció i supressió dels peatges amb el govern central, i que en última instància definiria un nou model d'autopistes a Catalunya, de cara a superar el greuge històric i actual que pateixen els catalans en relació amb els peatges que han de pagar.