Roses atura el concurs d'amarradors als espigons de Ginjolers per evitar sobresaturació d'embarcacions de passatgers

Roses atura el concurs d'amarradors als espigons de Ginjolers per evitar sobresaturació d'embarcacions de passatgers

Roses atura el concurs d'amarradors als espigons de Ginjolers per evitar sobresaturació d'embarcacions de passatgers

Pla general de la cala Montjoi ubicada al Parc Natural de Cap de Creus, en una imatge cedida aquest 6 de juliol de 2017. (Horitzontal)

Pla general de la cala Montjoi ubicada al Parc Natural de Cap de Creus, en una imatge cedida aquest 6 de juliol de 2017. (Horitzontal)

ACN Roses .-L'Ajuntament de Roses (Alt Empordà) ha aturat el concurs públic per a l'atorgament d'autoritzacions d'amarratge d'embarcacions als espigons de la riera Ginjolers i també per a la instal·lació de punts de venda de tiquets. El motiu és que el consistori vol evitar la sobresaturació d'embarcacions que es dediquen al transport i l'oci marítim. El Govern municipal ja va demanar l'any passat a la Generalitat una moratòria en la concessió de noves línies de transport de passatgers al litoral, a les cales i al Parc Natural de Cap de Creus. Aquest havia de ser el pas previ a l'elaboració d'un estudi que avalés la càrrega que pot suportar la badia del municipi. Des de l'Ajuntament, a més, asseguren que tenint en compte que s'està treballant en el Pla Rector d'Ús i Gestió del parc calia ser "coherent" i parar el procés. L'aturada del concurs implicarà que els cinc amarradors que hi ha a la zona només es siguin un punt de parada per deixar passatgers però, en cap cas, de destinació i sortida.

Roses havia convocat un concurs per a la instal·lació de punts de venda de tiquets i cinc punts d'amarratge per a embarcacions de transport i oci marítim als espigons de la Riera Ginjolers. La intenció inicial era que s'hi poguessin acollir les empreses que ja operen a la zona però la normativa possibilita que se n'hi puguin presentar d'altres indrets. A la pràctica, l'Ajuntament preveia un increment en el nombre d'embarcacions de passatgers. Per això, han decidit aturar el procés i convertir aquests amarradors en "baixadors" però, en cap cas, no en zones de destinació i sortida de vaixells. Des del Govern municipal asseguren que volen ser coherents amb la petició que van fer l'any passat a la Generalitat i que demanava una moratòria en la concessió de noves línies de transport marítim de passatges i activitats lúdiques al litoral del municipi, a les cales urbanes i a la resta del Parc Natural de Cap de Creus. La petició havia de ser el primer pas mentre el Departament de Territori avalés -a través d'estudis- la capacitat de càrrega que pot suportar la badia. La petició, pendent de resposta, busca xifrar quantes embarcacions pot admetre Roses "d'acord amb criteris de sostenibilitat i garantia de qualitat, tan per als banyistes com per a altres embarcacions". A més, asseguren que han rebut peticions dels sectors ecologistes i que, tenint en compte que s'està treballant en el nou PRUG del parc, consideren convenient aturar el procés.