El Vaticà

Roma, presa pels pelegrins que volen veure la capella ardent del papa Joan Pau II

Cues quilomètriques de fidels que per segon dia consecutiu s'esperen per acomiadar el papa Joan Pau II. Després d'hores d'esperar, els fidels no es poden aturar quan passen davant del fèretre per no congestionar encara més les cues. Els que volen passar per la capella ardent del papa han d'esperar una mitjana de set hores. El Vaticà ha calculat que entre sis-cents mil i un milió de persones han desfilat aquest dimarts davant les despulles del pontífex.

Actualitzat
La plaça i la basílica de Sant Pere del Vaticà, on hi ha la capella ardent de Joan Pau II, segueixen sent un formiguer de fidels que esperen poder retre l'últim adéu al pontífex. Els feligresos no es poden aturar davant del cos del papa, perquè si no s'allarga encara més la cua. Els que volen passar per aquest altar han d'esperar una mitjana de set hores per arribar-hi. El Vaticà ha calculat que al final del dia han passat entre sis-centes mil i un milió de persones davant de les despulles del pontífex, després d'haver suportat una forta calor. Però encara serà molta més la gent que es desplaçarà a Roma en els pròxims dies. Demanda de bitllets a Roma Roma s'ha convertit en la capital del dol papal i per això no s'aturen els preparatius en matèria de seguretat i d'allotjament per acollir els més de dos milions de persones que s'esperen. Les companyies aèries continuen treballant per donar resposta a la creixent demanda de viatges a Roma de cara sobretot als funerals del papa de divendres. Iberia, a qui l'aeroport de la capital italiana ha denegat la petició de posar un vol addicional, ha optat per ampliar places. Als vols de primera hora del matí n'ofereix 50 més del que és habitual amb un avió més gran. La companyia també estudia utilitzar un Jumbo amb 400 places en un dels vuit vols regulars diaris que surten entre Barcelona i Madrid en direcció a Roma. L'autorització ha de venir de l'aeroport de la capital italiana. Els avions que utilitzen normalment són de 110 o 150 places. Com ha fet Iberia, Alitalia ha eliminat les restriccions per la compra de bitllets sense anticipació perquè els passatgers puguin optar a més tarifes. Alitalia ha confirmat que no ha ampliat cap vol perquè no ha rebut les peticions necessàries. Per grups grans, Globalia està noliejant avions i per a la gent amb menys recursos, autobusos per anar a Roma.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut