Airbus A380, un dels models més sol·licitats per les companyies aèries.
L'Airbus A380 és un dels models més sol·licitats per les companyies aèries.
Sydney

Rolls-Royce haurà de canviar els motors dels A380 per l'incident de Qantas

La britànica Rolls-Royce haurà de substituir els motors de la seva marca dels avions Airbus A380. En total són una vintena. Aquesta és una de les conseqüències directes de l'incident en un motor d'un aparell de l'aerolínia australiana Qantas, que des de llavors ha immobilitzat els A380 de la seva flota. De la seva banda, Airbus ha anunciat que reclamarà a Rolls-Royce "una compensació" per les despeses que comporten els problemes detectats als seus motors. No n'ha especificat, però, la xifra.

Actualitzat
Qantas també exigirà una compensació quan els seus A380 estiguin llestos per volar de nou. "Els problemes i les cancel·lacions que estem experimentant perquè no podem utilitzar tots els avions de la nostra flota tindran conseqüències. És un assumpte pel qual haurem de parlar amb Rolls-Royce quan tot estigui resolt", ha assenyalat un portaveu de l'aerolínia.

Airbus intenta tranquil·litzar els seus clients i afirma que es buscaran solucions cas per cas. Es treballa amb diferents possibilitats, com ara substituir els reactors defectuosos per d'altres que són a les cadenes de muntatge i que haurien d'instal·lar-se en avions nous.

El 4 de novembre, un Airbus A380 de la companyia Qantas amb 466 passatgers va haver de fer un aterratge d'emergència a Singapur després que fallés un dels seus quatre motors marca Rolls-Royce. El motor va explotar per la combustió d'oli, segons la investigació preliminar. Des d'aleshores, Qantas manté a terra a tots els seus A380, encara que no ha paralitzat la compra dels catorze avions que havia encarregat prèviament a Airbus.

Aquest era el primer problema tècnic greu des que fa tres anys va tenir lloc el primer vol comercial de l'avió de passatgers més gran del món, amb una capacitat de fins a 853 passatgers.

Una vintena d'aparells de les aerolínies Qantas, Singapore Airlines i Lufthansa estan equipats amb reactors Rolls-Royce. La resta d'aparells, fins arribar als 39 que ha entregat Airbus, porten motor de l'empresa Engine Alliance.
Anar al contingut