Rigau creu que educar en el respecte és la millor manera de lluitar contra el ciberassetjament

Als instituts, l'aplicació Informer, basada en un intercanvi de xafarderies a la xarxa, puja de to, ha rebut denúncies i pot tenir conseqüències judicials. Rigau demana als pares que donin exemple i vigilin que els seus fills no siguin víctimes o agressors.
Rigau creu que educar en el respecte és la millor manera de lluitar contra el ciberassetjament
Barcelona

Rigau creu que educar en el respecte és la millor manera de lluitar contra el ciberassetjament

Als instituts, l'aplicació Informer, basada en un intercanvi de xafarderies a la xarxa, puja de to, ha rebut denúncies i pot tenir conseqüències judicials. Rigau demana als pares que donin exemple i vigilin que els seus fills no siguin víctimes o agressors.
Redacció Actualitzat
Presentació de la guia per detectar supertalents

Presentació de la guia per detectar alumnes amb altes capacitats (Foto: ACN)

El fenomen Informer s'està convertint en la nova moda a les xarxes socials. A través d'aquestes pàgines s'intercanvien comentaris en comunitats com els instituts o universitats i, segons el to que tinguin, poden convertir-se en un veritable assetjament per a professors i alumnes. La policia confirma que ja ha rebut denúncies i alguns advocats diuen que poden tenir conseqüències judicials. Per lluitar-hi, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau ha dit que la millor manera és educar en el respecte, sobretot, des de la família. A més, la consellera ha opinat que alguns programes de televisió donen mals models de comportament social, tant per als adults com per als nens i joves.

"Necessitem que hi hagi una formació amb valors de respecte molt gran perquè tenim molts programes de televisió basats, precisament, en la falta de respecte, la culpa, la infàmia... I tot això del món dels adults es filtra cap a baix." La responsable d'Ensenyament ha fet aquestes declaracions en la presentació de la guia per detectar i actuar amb alumnes amb altes capacitats, una eina que recull informacions per descobrir quins alumnes són superdotats o tenen talent.

Que els vigilin de prop

La responsable d'Ensenyament del govern català ha demanat a pares, mestres, professors i mitjans de comunicació que donin exemple, i eduquin en valors, mentre que als pares els ha requerit que vigilin els seus fills de prop per si poden ser víctimes de falsos rumors o agressors i propagadors de calúmnies.

Rigau ha recordat que les escoles són un reflex de la societat, i el que passa entre els adults acaba passant entre els nens. Per això, demana que la calúmnia i la infàmia no es considerin normals, i que es vigili que la burla es converteixi en un plaer per fer mal.

La consellera ha considerat que els telèfons mòbils intel·ligents són una arma que es pot usar malament, i, per tant, s'ha de vigilar com es fan servir. Als pares els ha recordat que la web Educació i Família, del departament, dóna eines per lluitar contra el fenomen.

Catalunya vol doblar el nombre d'alumnes detectats amb altes capacitats

Rigau ha anunciat que vol doblar el nombre d'alumnes detectats amb altes capacitats, passant del 3,8% al 7,6%, a través d'una guia de detecció i actuació per a professors i famílies que s'emmarca dins del pla d'ofensiva a favor de l'èxit escolar.

Abans de presentar la iniciativa davant la comunitat educativa al Cosmocaixa de Barcelona, ​​Rigau ha explicat que, "per ser una Catalunya de talents" i de la societat del coneixement, cal que cada alumne tregui el màxim profit de seu potencial", cosa que es pot aconseguir amb els instruments i orientacions per detectar aquests perfils excepcionals.

Amb aquestes guies, la Generalitat pretén "omplir un buit", donat que durant molts anys s'ha treballat bàsicament per generalitzar l'ensenyament i avançar en l'equitat, quan s'estima que la xifra de persones amb altes capacitats està entre un 4% i un 6% de la població escolar.