Reuters, disposada a acceptar l'opa llançada per la seva rival canadenca Thomson

Reuters podria passar a mans canadenques. L'agència de notícies britànica estaria disposada a donar el vistiplau a l'opa llançada per la seva rival Thomson, segons publica el diari "The Independent on Sunday". El rotatiu, que cita fonts pròximes a les negociacions, assegura que la Companyia de Fundadors de Reuters estaria d'acord amb l'oferta de la canadenca, xifrada en gairebé 13 milions d'euros. La famosa agència britànica, a més, considera que aquesta oferta no posa en perill la seva independència periodística.
Reuters, disposada a acceptar l'opa llançada per la seva rival canadenca Thomson
Londres

Reuters, disposada a acceptar l'opa llançada per la seva rival canadenca Thomson

Reuters podria passar a mans canadenques. L'agència de notícies britànica estaria disposada a donar el vistiplau a l'opa llançada per la seva rival Thomson, segons publica el diari "The Independent on Sunday". El rotatiu, que cita fonts pròximes a les negociacions, assegura que la Companyia de Fundadors de Reuters estaria d'acord amb l'oferta de la canadenca, xifrada en gairebé 13 milions d'euros. La famosa agència britànica, a més, considera que aquesta oferta no posa en perill la seva independència periodística.
La Companyia de Fundadors de Reuters és un organisme format per quinze executius que vetllen per la independència editorial de l'agència. El seu suport és fonamental per a l'èxit de l’opa perquè tenen poder de veto.

Segons "The Independent", l'anunci de fusió es podria fer públic la setmana que ve. La combinació de les dues companyies conformaria l'empresa més gran del món d'informació financera i de notícies, i desbancaria l'agència nord-americana Bloomberg. 

El grup resultant, que passaria a denominar-se Thomson-Reuters, controlaria el 34% del mercat, segons han difós les dues empreses en un comunicat. Tot i això, l'operació, que implicaria un estalvi de costos de 250 milions de lliures, uns 367,5 milions d'euros, no és vista amb bons ulls pel Sindicat Nacional de Periodistes del Regne Unit (NUJ), que tem centenars d'acomiadaments.