Barcelona

Retirat de la via el tren accidentat quan circulava quadruplicant la velocitat permesa

Els treballs per retirar l'Euromed que va descarrilar al Prat avancen a bon ritme. La primera part de les feines de retirar el tren i arreglar 200 metres de via i 400 de catenària ja està feta. Els operaris han apartat els últims vagons després de vint hores. Mentre durin les tasques tots els serveis de Renfe es veuran afectats. S'espera que dilluns al matí es pugui restablir la normalitat. De moment, 50.000 usuaris i 180 trens s'han vist afectats i s'han hagut d'acontentar amb el servei d'autobusos. Renfe ha fet públic que l'accident el va causar la velocitat. El comboi anava a 130 quilòmetres en un tram on havia d'anar a 30. La companyia ha expedientat el maquinista i l'ha retirat del servei.

Actualitzat
El tren Euromed que va descarrilar al Prat circulava a 130 quilòmetres per hora, quatre vegades més ràpid del que havia d'anar en el revolt on va passar l'accident. La companyia ha expedientat el conductor i l'ha apartat del servei. El sinistre no va provocar ferits, ja que el comboi no duia passatgers, i el maquinista només presentava contusions. Tot i això, el sinistre ha afectat ja 130.000 usuaris i 430 trens de rodalies i de mitjà i llarg recorregut entre ahir i avui.

Els serveis de retirada del tren Euromed ja han apartat tots els vagons i les dues màquines del tren. Els obrers han hagut de seccionar els combois per poder apartar-los, feina que han fet amb cinc grues de gran tonatge. Ara toca arreglar els 200 metres de via i els 400 de catenària malmesos i netejar la via per permetre que de nou puguin circular la resta de trens. Renfe considera que els treballs segueixen un "bon ritme" per tornar a la "normalitat" dilluns a primera hora. Tot i això afirmen que “no hi ha pressions específiques del ritme de reparació i estructura perquè és molt difícil calcular-ho exactament".

L'alternativa: l'autobús

El tram que ha quedat sense servei és la línia C2 entre l'estació de Sants i la de Gavà, a més de la línia C10, entre Sants i l'aeroport. Renfe facilita un enllaç entre aquestes estacions amb autobusos. Durant el cap de setmana circulen un centenar de vehicles per cobrir el servei afectat, amb trajectes directes entre les estacions afectades o bé amb parades en les estacions intermèdies. No obstant això, es recomana als passatgers que utilitzin altres alternatives, ja que els autobusos no poden absorbir tota la demanda, perquè en un sol tren hi caben fins a 1.800 persones, cosa que equival a gairebé 40 autocars.

L'accident d'aquest divendres ha tornat a posar a prova la paciència dels usuaris, especialment en un cap de setmana amb un alt volum de desplaçaments per Sant Joan. La celebració de la revetlla ha fet que la companyia ferroviària prevegi un servei d'autobús reforçat amb una prestació asimètrica, reforçant a última hora de la nit la sortida de Sants i després, al matí, fent el reforç a Gavà, per assegurar la tornada a Barcelona.

D'altra banda, la Generalitat ha decidit reforçar les línies d'autobusos regulars per pal·liar els efectes de l'accident de l'Euromed.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut