Restringit el trànsit al tronc central de la Ronda General Mitre entre Balmes i Mandri per convertir la via en bulevard

Els vehicles que circulen en sentit Llobregat es desvien des d'aquest diumenge al migdia pels laterals de la via. Els que vénen en sentit contrari encara podran passar pel tronc central fins dimarts a la nit. La supressió pel tram soterrat s'emmarca en les obres de millora de la zona i permetran convertir la via en bulevard.
Restringit el trànsit al tronc central de la Ronda General Mitre entre Balmes i Mandri per convertir la via en bulevard
Barcelona

Restringit el trànsit al tronc central de la Ronda General Mitre entre Balmes i Mandri per convertir la via en bulevard

Els vehicles que circulen en sentit Llobregat es desvien des d'aquest diumenge al migdia pels laterals de la via. Els que vénen en sentit contrari encara podran passar pel tronc central fins dimarts a la nit. La supressió pel tram soterrat s'emmarca en les obres de millora de la zona i permetran convertir la via en bulevard.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La circulació pel tronc central de la Ronda General Mitre de Barcelona en el tram entre els carrers Balmes i Mandri en sentit Llobregat està tallada des d'aquest diumenge a la tarda per les obres que es fan a la zona i que suposaran la supressió definitiva del pas soterrat. Els cotxes que circulin en sentit contrari -Besòs- encara podran utilitzar aquest pas fins la nit de dimarts a dimecres. Després, els vehicles només podran passar pels laterals.

L'objectiu de l'actuació és convertir la via en un bulevard amb més espai per als vianants i el transport públic, millorar la seguretat viària i eliminar barreres arquitectòniques. Així mateix, l'actual espai soterrat s'aprofitarà per construir-hi un dipòsit de recollida d'aigües freàtiques.

Les obres s'emmarquen en els treballs de millora que van començar el 21 d'octubre i que afectaran una superfície de 43.000 metres quadrats.

Rutes per evitar les obres

Per optimitzar els desplaçaments a la ciutat, l'Ajuntament de Barcelona recomana evitar el tram en obres i buscar itineraris alternatius molt abans d'arribar a la zona d'influència de la restricció.

Als conductors que entrin a la ciutat per la plaça Cerdà i en sentit Besòs, el consistori els recomana que busquin alternatives per la Gran Via de les Corts Catalanes, els carrers de l'Eixample, la Diagonal i la Via Augusta com a itineraris per arribar al centre de la ciutat, Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris.

En sentit Llobregat, es recomana utilitzar el túnel de la Rovira o l'avinguda Vallcarca, per arribar a Sarrià, les Corts, els Túnels de Vallvidrera o la ronda de Dalt, i agafar els carrers de Lepant, Sardenya i l'avinguda príncep d'Astúries per anar cap al centre de la ciutat.

Els carrers més petits del barri de Sant Gervasi amb final i inici a la Ronda General Mitre també veuran afectada la circulació, amb la prohibició de girs i del pas transversal.

D'autopista urbana a bulevard

Amb aquestes actuacions, l'Ajuntament de Barcelona pretén reconfigurar l'espai, ampliar les voreres i incrementar els passos de vianants per millorar la comunicació entre les bandes muntanya i mar, per revertir en una millora de la mobilitat a peu per la zona. És per això que també s'instal·laran escales mecàniques al carrer Berlinès.

Les obres també preveuen la millora de l'enllumenat públic, seguint els criteris del Pla Director d'Il·luminació de la ciutat, amb prioritat per il·luminar les voreres, amb llum blanca i noves tecnologies.

Es reordenarà el mobiliari urbà, incorporant més bancs i papereres a l'espai de vorera guanyat, i es milloraran els elements urbans com els elèctrics, embornals, arquetes, senyals de trànsit, parades d'autobús, rètols, etc. a més de millorar la xarxa de sanejament actual i d'instal·lar la xarxa d'infraestructures de telecomunicacions -fibra òptica i wi-fi.

VÍDEOS RELACIONATS