ANÀLISI

Repte tècnic

Actualitzat

Evolució tècnica i canvi d'imatge

Actualitzar la imatge dels Serveis Informatius, ser més eficients i optimitzar recursos són les premisses que es van fixar per afrontar la renovació tècnica dels Serveis Informatius, on no només s'ha buscat un canvi d'imatge, sinó també d'organització i de continguts.

Amb la intenció de replantejar tots els aspectes dels informatius, des de l'estructura dels telenotícies, passant pel plató, els decorats o els vídeos, fins a l'organització dels equips o la imatge personal dels conductors, es va fer una feina inicial on es va analitzar l'evolució dels informatius de TV3 durant aquests 30 anys, el model de les principals cadenes europees i americanes, i el de les que es veuen a Catalunya.

El que s'ha fet a TV3 fins avui. Quins logotips han tingut els TNs de les diferents èpoques; com era el disseny del platós, del color i la il·luminació, i cada quan s'han renovat, quin ha estat l'estil de realització...

Els informatius al món. Des del punt de vista del model, la imatge i la tecnologia, es van analitzar els informatius de les principals cadenes europees i americanes, i es van treure una sèrie de conclusions, de les quals destaquen, entre d'altres, el fet que en molts casos es treballa amb decorats virtuals, en espais molt grans i majoritàriament amb predominança de colors freds.

Com són els informatius de les principals cadenes que es veuen a Catalunya. Es volia saber què fa la competència. D'aquesta dada també se'n van treure conclusions, com ara que només treballen amb decorats reals, amb taules molt grans amb tarima i amb videowalls físics.

El 3/24 i els telenotícies actuals. Es va analitzar en profunditat el que s'estava fent ara per detectar on hi havia marge de millora, i on es podia evolucionar.

Després de treure'n conclusions, es va confeccionar un pla d'acció:

Ubicar els TNs al plató polivalent, de 300 metres quadrats, el doble que l'actual.
Virtualitzar-lo.
Optimitzar-lo per fer-hi, a més dels telenotícies, el "2324" i altres programes.
Unificar la imatge de tots els informatius.
Automatitzar la producció gràfica

A partir d'aquí es va crear un equip de direcció del projecte per posar en marxa totes les accions necessàries per poder estrenar la nova imatge dels telenotícies i del 3/24 coincidint amb el trentè aniversari de les emissions regulars.

Els equips de l'Àrea d'Imatge i Serveis Artístics han treballat a partir del briefing que es va acordar amb Serveis Informatius.

S'ha creat una imatge comuna per a tots els Serveis Informatius, diferenciada de l'actual però mantenint-ne algun tret. Una imatge diferent de la competència. Una imatge clara i lluminosa, evitant el ritme frenètic o l'agressivitat tant en l'ús de colors com en els moviments del grafisme.

Les marques TN i 3/24 es mantenen i es reforcen, perquè són les referències en informació per al nostre espectador.

Pel que fa al grafisme, una part vital de tot el projecte, s'ha simplificat el seu ús i les seves aplicacions. I s'ha automatitzat el procés de producció.

Amb el suport de la tecnologia d'empreses com ORAD, Chyron o Radamec, i amb el desenvolupament dels tècnics de la casa, s'ha virtualitzat un plató, amb 6 càmeres, 3 de les quals són robotitzades, i una grua amb cap calent.

D'altra banda es va encarregar a Marcel Botella i Pedro Hermosilla, d'Hstudios, la confecció d'un univers sonor, que serà el so que identifiqui tots els Serveis Informatius. En l'encàrrec s'especificava que fos una música amb connotacions mediterrànies, que defugís ritmes excessivament agressius. El producte final és la base de les sintonies de totes les caretes i molinets.

 

Paulí Subirà
Cap d'Imatge i Serveis Artístics

Anar al contingut