Barcelona

Renfe tancarà les estacions de Sant Andreu i Torre Baró durant deu dies aquest Nadal

Les estacions de Renfe de Sant Andreu Arenal i Torre Baró, a Barcelona, quedaran sense servei del 25 de desembre al 3 de gener per obres. Això afectarà milers de passatgers de les línies C-3, C-4 i C-7 de Rodalies que hauran de substituir el tren per autobusos o per combois d'altres línies per acabar el seu trajecte fins a Barcelona. Cada dia laborable entren per aquestes línies uns 30.000 viatgers, mentre que els festius l'afluència d'usuaris es redueix entre un 30% i un 50%. La causa d'aquest tall ferroviari és la instal·lació de catenària rígida a l'estació de Sant Andreu Arenal i al túnel que va fins a Torre Baró. Problemes per als usuaris, però l'obra, segons els gestors d'Adif, és imprescindible per millorar el servei.

Actualitzat
Els usuaris de la línia de que uneix Puigcerdà, Ripoll i Vic amb l'Hospitalet, la C-3, hauran de baixar del tren a Montcada-Bifurcació i seran traslladats en autobusos fins a Sant Andreu Arenal, on poden enllaçar amb la línia vermella del metro a l'estació de Fabra i Puig. Els autobusos sortiran de Montcada a mesura que arribin els trens. D'altra banda, els usuaris de la C-3 que vagin a Torre Baró podran arribar al seu destí amb els microbusos que cada quinze minuts sortiran de l'estació de Montcada-Bifurcació.

Els viatgers de les línies de Manresa i de la Universitat Autònoma acabaran el seu recorregut a Montcada i Reixac-Manresa. Hauran de caminar 400 metres fins a la l'estació de Montcada i Reixac i allà esperar els trens de la línia C-2, que entra a Barcelona per Sant Andreu Comtal. Al llarg d'aquest trajecte a peu, de prou feines cinc minuts, hi haurà tant senyalitzacions viàries com personal d'Adif i Renfe per informar els usuaris de l'afectació i atendre personalment qualsevol dubte o pregunta.

Dispositiu especial d'informació

El director de Renfe Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que aprofiten l'època nadalenca per fer aquestes obres ja que l'afluència de passatgers serà molt més baixa que qualsevol dia laborable de la resta de l'any. La companyia estima que els treballs, que tenen un pressupost d'11,7 milions d'euros, afectaran unes 200.000 persones.

Durant els deu dies que duri la modificació ferroviària, Renfe establirà un dispositiu especial de personal d'informació i seguretat, distribuït entre les diferents estacions afectades. La companyia, a més, informarà prèviament de les obres i la seva afectació a través de falques de ràdio, anuncis a la premsa, cartells i la megafonia interna.

Reduir el risc d'incidències


Els treballs de substitució de la catenària convencional per una de rígida al túnel que uneix les estacions de Sant Andreu Arenal i Torre Baró es fan per reduir tant el risc d'incidències com la seva gravetat. La nova infraestructura, que ja s'ha instal·lat en altres trams de la xarxa ferroviària barcelonina, s'instal·larà pròximament a l'estació de Sants. Les obres, en aquest cas, es realitzaran en horari nocturn, de manera que l'afectació serà mínima, segons Adif.

A l'abril més problemes

Les línies C-3, C-4 i C-7 tornaran a veure alterat el seu servei a partir del mes d'abril i durant uns cinc mesos amb motiu de les obres de construcció de la futura estació de Sagrera-Meridiana que obligaran a tancar novament Sant Andreu Arenal. Tant Renfe com Adif estan "acabant de perfilar" el pla alternatiu de transport que caldrà habilitar per garantir la mobilitat dels usuaris durant aquest període.
Anar al contingut