Renfe restableix el servei de trens a Chinchilla després de l'accident

El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, assegura que ni el seu ministeri ni Renfe no estan responsabilitzant ningú de l'accident ferroviari de Chinchilla. Una tragèdia que ja té balanç oficial definitiu, 19 persones mortes, i l'explicació pel que fa al ball de xifres seria que alguns dels viatgers o ja havien baixat del tren o no el van arribar a agafar. A les vuit del vespre Renfe ha reobert el tram de via al trànsit.
Renfe restableix el servei de trens a Chinchilla després de l'accident
Albacete

Renfe restableix el servei de trens a Chinchilla després de l'accident

El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, assegura que ni el seu ministeri ni Renfe no estan responsabilitzant ningú de l'accident ferroviari de Chinchilla. Una tragèdia que ja té balanç oficial definitiu, 19 persones mortes, i l'explicació pel que fa al ball de xifres seria que alguns dels viatgers o ja havien baixat del tren o no el van arribar a agafar. A les vuit del vespre Renfe ha reobert el tram de via al trànsit.
Els equips de rescat han acabat de recuperar tots els cossos de les persones que han perdut la vida en l'accident de tren de Chinchilla, a Albacete. A primera hora del matí han trobat entre la ferralla els cossos de cinc persones més. Així, s'eleva a 19 el nombre total de morts. Les autoritats havien calculat inicialment que el nombre de morts podria arribar als 26, però sembla que les altres persones que es creia que eren mortes no havien arribat a pujar al tren. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ja havia avançat que potser algun viatger, amb bitllet, no hauria agafat finalment el tren Talgo sinistrat. L'accident del Talgo Madrid-Múrcia-Cartagena transportava 87 passatgers, del quals 40 van resultar ferits. Nou d'ells encara estan hospitalitzats en centres sanitaris d'Albacete i Múrcia. El sinistre de Chinchilla ha tornat a posar a debat la seguretat de la xarxa ferroviària espanyola. La col·lisió de dimarts és el tretzè accident de tren d'aquest any, i el més greu dels últims trenta anys. El tram de l'accident és de via única i amb un sistema de bloqueig manual; o sigui, que els encarregats de comunicar si els trens poden avançar són els caps d'estació, que es posen en contacte per telèfon entre ells, però que, en canvi, no es poden comunicar amb els maquinistes. Això fa que, si el cap d'estació s'equivoca, no té manera d'avisar el maquinista de l'error. En el conjunt de l'Estat hi ha 14.000 quilòmetres de vies, i d'aquests, 4.500 encara es controlen per telèfon. Pel conseller de Política Territorial, Felip Puig, l'accident demostra que el model espanyol de gestió ferroviària està en crisi. Foment insisteix que les condicions de la línia i del sistema de seguretat no han influït en aquest sinistre. Aquest vespre s'ha restablert la circulació de trens en el tram de via afectat pe l'accident.

NOTÍCIES RELACIONADES