Renfe posarà en servei una nova línia de rodalies entre Castellbisbal i Bellaterra

A partir de setembre, Renfe posarà en servei la línia de rodalies entre Castellbisbal, el Papiol i la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra. Aquesta línia es va construir fa 20 anys i només s'utilitzava per a trens de mercaderies. Des de fa 4 anys els ajuntaments del Vallès reivindicaven que aquesta línia de mercaderies, que mor a Mollet, s'incorpori al servei de rodalies.
Renfe posarà en servei una nova línia de rodalies entre Castellbisbal i Bellaterra
Castellbisbal

Renfe posarà en servei una nova línia de rodalies entre Castellbisbal i Bellaterra

A partir de setembre, Renfe posarà en servei la línia de rodalies entre Castellbisbal, el Papiol i la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra. Aquesta línia es va construir fa 20 anys i només s'utilitzava per a trens de mercaderies. Des de fa 4 anys els ajuntaments del Vallès reivindicaven que aquesta línia de mercaderies, que mor a Mollet, s'incorpori al servei de rodalies.
Les estacions de Renfe de Rubí i Sant Cugat del Vallès són com dues germanes bessones. Les van construir fa vint anys, però mai van obrir. Durant aquests anys només han vist com hi circulen diàriament una quarantena de trens de mercaderies. I, de tant en tant, un comboi carregat amb residus radioactius cap a França. Ara Renfe ha començat a rehabilitar-les i a partir del mes de setembre s'espera que acullin els primers usuaris. Hi començaran a circular els primers trens de rodalies entre les estacions de Castellbisbal i el Papiol amb destí i origen a la Universitat Autònoma de Bellaterra. Els grans beneficiats seran els passatgers procedents del Penedès i del Baix Llobregat, tot i que en alguns casos hauran de canviar de tren a Martorell o Castellbisbal. Actualment, han de donar la volta per l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona per anar a Bellaterra. En una segona fase, la línia és perllongarà des de Cerdanyola fins a Mollet del Vallès. Perquè això sigui possible s'haurà de desdoblar la via entre Santa Perpètua de Mogoda i Mollet i, sobretot, construir un intercanviador a Cerdanyola. Aquí es creuarien els trens de la línia de Manresa a Barcelona amb els de Vilafranca del Penedès a Portbou. Un projecte encara sense data. De moment, posar en servei el tram Castellbisbal-Bellaterra costarà a Renfe poc més de dos milions d'euros. Hi haurà trens cada mitja hora i s'esperen uns 6.000 viatgers diaris.