Renfe i Adif asseguren que el servei de rodalies millorarà a partir del 16 de setembre

La companyia ferroviària Renfe i el gestor d'infraestructures Adif han comparegut en roda de premsa per explicar les incidències que està comportant l'arribada de l'alta velocitat a l'estació de Sants a Barcelona. Tant Renfe com Adif han insistit que s'està treballant perquè les obres avancin al més ràpidament possible provocant els mínims incidents en el servei. Han demanat excuses als usuaris pels problemes ocasionats que, han dit, són inevitables en unes obres d'aquesta magnitud, i han insistit que tot plegat s'està fent per millorar substancialment el servei. Segons Renfe, a partir del 16 de setembre es notarà una millora en la qualitat del servei.
Renfe i Adif asseguren que el servei de rodalies millorarà a partir del 16 de setembre
Barcelona

Renfe i Adif asseguren que el servei de rodalies millorarà a partir del 16 de setembre

La companyia ferroviària Renfe i el gestor d'infraestructures Adif han comparegut en roda de premsa per explicar les incidències que està comportant l'arribada de l'alta velocitat a l'estació de Sants a Barcelona. Tant Renfe com Adif han insistit que s'està treballant perquè les obres avancin al més ràpidament possible provocant els mínims incidents en el servei. Han demanat excuses als usuaris pels problemes ocasionats que, han dit, són inevitables en unes obres d'aquesta magnitud, i han insistit que tot plegat s'està fent per millorar substancialment el servei. Segons Renfe, a partir del 16 de setembre es notarà una millora en la qualitat del servei.
Actualitzat
Ni Renfe ni Adif neguen que en els últims temps s'estan produint repetides incidències en el servei ferroviari a l'àrea metropolitana de Barcelona. Ara bé, la causa –diuen- són les obres que s'estan fent per l'arribada de l'AVE, en especial a l'estació de Sants. Unes obres que van acompanyades, insisteixen, d'una important inversió i que quan estiguin acabades, al desembre, suposaran una substancial millora.

Segons els directius de Renfe i Adif, en els últims mesos no han augmentat el nombre d'incidents, sinó que se n'ha amplificat l'efecte perquè les obres redueixen la capacitat de resposta immediata. Els responsables de Renfe i Adif han insistit, a més, que alguns dels problemes registrats han estat causats per sabotatges.

Totes dues companyies asseguren que estan fent grans esforços per combinar l'avanç de les obres amb el compliment del servei amb el menor nombre de pertorbacions per als viatgers. Per tot plegat, demanen als usuaris paciència fins que s'acabin les obres.

El director general d'explotació i infraestructures d'Adif, Manuel Benegas, ha assegurat que actualment no s'està fent res més que posar en pràctica l'acord que es va firmar al juliol del 2002 entre l'aleshores ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos; el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, i l'alcalde de Barcelona, Joan Clos. Segons aquell acord, de les tretze vies d'amplada nacional que fins ara hi havia a l'estació de Sants es passarà a catorze, de les quals sis seran d'amplada internacional i hauran de permetre l'arribada de l'AVE a la ciutat.

Actualment, d'aquestes tretze vies antigues, només en funcionen vuit. El 15 de setembre es posaran en servei dues més, d'amplada nacional, amb les quals estaran en servei totes les vies d'aquestes característiques que funcionaran en la futura estació de Sants. Així doncs, segons Adif, "la millora en la qualitat del servei s'haurà de notar a partir del 16 de setembre".
 
Preguntat per la incidència que aquest cap de setmana va deixar 400 viatgers atrapats en un vagó durant més de dues hores, el director general de Renfe per a serveis de rodalies, Javier Pérez Sanz, ha explicat que el tren es va quedar aturat en el pitjor lloc per actuar amb rapidesa. Segons ha dit, no es van obrir les portes per precaució, perquè el tren estava en un desnivell i hi havia perill, i no es va poder evacuar abans el passatge perquè la via era d'un únic sentit.

NOTÍCIES RELACIONADES