Renfe descarta el sabotatge en les dues últimes avaries i n'investiga les causes

Dues avaries en dues catenàries en només dos dies i, de moment, no se sap per què ha passat. La peça espatllada a la línia C-2 de dijous es va instal·lar el 2001, i la que ha fallat aquest divendres al tram entre Bellvitge i Sants, i que ha afectat tot el servei de Rodalies, només fa dos mesos que es va canviar. Es calcula que tenen una vida útil de 35 anys i per això les han portat a analitzar, un cop s'ha descartat com a causa el sabotatge. La coincidència en el temps, segons l'ADIF, és només fruit de la casualitat. Serà casualitat o mala sort, però el got de la paciència dels usuaris ja ha vessat fa temps, malgrat les reiterades excuses que els responsables de l'ADIF presenten cada vegada que compareixen.
Renfe descarta el sabotatge en les dues últimes avaries i n'investiga les causes
Barcelona

Renfe descarta el sabotatge en les dues últimes avaries i n'investiga les causes

Dues avaries en dues catenàries en només dos dies i, de moment, no se sap per què ha passat. La peça espatllada a la línia C-2 de dijous es va instal·lar el 2001, i la que ha fallat aquest divendres al tram entre Bellvitge i Sants, i que ha afectat tot el servei de Rodalies, només fa dos mesos que es va canviar. Es calcula que tenen una vida útil de 35 anys i per això les han portat a analitzar, un cop s'ha descartat com a causa el sabotatge. La coincidència en el temps, segons l'ADIF, és només fruit de la casualitat. Serà casualitat o mala sort, però el got de la paciència dels usuaris ja ha vessat fa temps, malgrat les reiterades excuses que els responsables de l'ADIF presenten cada vegada que compareixen.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els passatgers de Renfe han tornat a reviure, per segon dia consecutiu, el malson de fa uns mesos. Qui anava a l'aeroport ha hagut de tornar a agafar autobusos, patint per si arribava tard al Prat. L'avaria que ha afectat les línies 2 i 10 de Rodalies ha provocat també retards de fins a tres quarts d'hora a tota la resta del servei i de fins a dues hores en els trens de mitjana i llarga distància, que s'han hagut de desviar pel Penedès.

A tres quarts de set del matí s'ha detectat una baixada de tensió, que s'ha atribuït a la fallada, per causes que encara no se saben, del sistema d'ancoratge que uneix les peces metàl·liques de la catenària amb el formigó. Els tacs químics es van instal·lar tan sols fa dos mesos, quan es va interrompre el servei de la línia 2 per l'aparició de diversos forats a la via.

Responsables de l'empresa instal·ladora dels sistema d'electrificació han assegurat que es tracta d'un ancoratge molt fiable i que, per això, s'han enviat les peces que han fallat a un laboratori per determinar les causes de la incidència.

L'avaria ha tornat a deixar veure cares llargues entre els usuaris que esperaven el tren i, a l'estació de Sants, cues per exigir la devolució de l'import del bitllet i el justificant de retard per a la feina.

Per la seva banda, els responsables de Renfe creuen que el temps de resposta des del moment que hi ha l'avaria fins que es reprèn el servei és l'adequat.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS