Renfe adjudica a Alstom el subministrament dels trens regionals d'alta velocitat

Renfe ha adjudicat al consorci Alstom Caf el subministrament i el manteniment de 20 trens regionals d'alta velocitat. Alstom aconsegueix així la compensació que reclamava per haver quedat fora del concurs del 24 de març, quan Siemens i Talgo van guanyar l'adjudicació per construir els 32 trens que el 2002 uniran Madrid amb la frontera francesa. L'import de la contractació, en aquest cas, és més modest, 38.000 milions de pessetes, 228 milions d'euros, una tercera part del contracte anterior.
Renfe adjudica a Alstom el subministrament dels trens regionals d'alta velocitat
La compensació d'Alstom

Renfe adjudica a Alstom el subministrament dels trens regionals d'alta velocitat

Renfe ha adjudicat al consorci Alstom Caf el subministrament i el manteniment de 20 trens regionals d'alta velocitat. Alstom aconsegueix així la compensació que reclamava per haver quedat fora del concurs del 24 de març, quan Siemens i Talgo van guanyar l'adjudicació per construir els 32 trens que el 2002 uniran Madrid amb la frontera francesa. L'import de la contractació, en aquest cas, és més modest, 38.000 milions de pessetes, 228 milions d'euros, una tercera part del contracte anterior.
El consell d'administració de la companyia ferroviària ha decidit per unanimitat l'adjudicació a Alstom Caf i ha descartat el projecte de Siemens. El contracte inclou algunes de les propostes dels sindicats espanyols, com el manteniment integral dels trens per als pròxims 14 anys o l'obligació de compartir amb Renfe fins a un 20% de la fabricació i el 50% dels treballs de conservació dels trens. A més, l'empresa s'ha compromès a fabricar a Espanya la comanda íntegra dels trens, que es repartiran entre la factoria d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) i la fàbrica de Caf de Beasain (Guipúscoa). Els treballadors d'Alstom de Santa Perpètua han rebut amb optimisme la notícia de l'adjudicació, perquè creuen que amb això s'assegura la continuïtat de la fàbrica i es minimitza la possibilitat que es facin acomiadaments. Tot i això, el comitè d'empresa creu que l'autèntica garantia de continuïtat de la firma a Catalunya depèn de l'obertura d'un centre de I+D a Barcelona.