Tarragona

Reforcen els efectius per netejar el fuel vessat al port de Tarragona

Salvament Marítim i l'Autoritat Portuària han reforçat els efectius per netejar el fuel vessat per l'embarcació que es va enfonsar ahir al port de Tarragona. Les tasques duraran com a mínim tot el dia i fins que no s'acabin, no es podrà començar a reflotar el vaixell. En primer lloc, doncs, s'ha de segellar un dels tancs amb fuel mentre s'acaba de buidar l'altre i després una gran grua traurà l'embarcació de l'aigua. Ja s'ha obert una investigació per determinar les causes que van fer que el vaixell s'enfonsés.

Actualitzat

Els efectius desplaçats al port de Tarragona després de l'enfonsament, aquest dimarts, d'un vaixell carregat de combustible treballen ara per xuclar el fuel vessat, que per accelerar el procés es decanta després en un vaixell que Repsol ha desplaçat al mateix port. Teresa Pallarès, sudelegada del govern de l'estat a Tarragona, ha explicat que la prioritat és recollir el combustible que hi ha a l'aigua, que com a molt podrien ser 200 tones, i que es posaran les barreres que faci falta per tal d'evitar precisament que s'escampi la taca.

Un cop estigui neta l'aigua, es podrà reflotar el vaixell i buidar-ne els tancs, tot i que encara no s'ha concretat com es farà aquesta operació. Serà llavors quan es podran començar a investigar les causes de l'enfonsament de l'embarcació, que transportava 1.000 tones d'hidrocarburs per subministrar altres vaixells. Mentre duren les tasques de neteja, el port continua funcionant amb normalitat.

Fins que s'acabin les operacions, però, es mantindrà activat el Pla Especial d'Emergències per Contaminació Accidental d'Aigües Marines, el CAMCAT, i també el perímetre de seguretat de 50 metres quadrats per evitar que el fuel s'estengui més enllà dels límits del port. El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha explicat que el vaixell tenia tots els permisos per navegar fins al mes que ve, quan s'havia de retirar, i havia passat totes les inspeccions.

Diversos grups ecologistes han exigit que s'esclareixin les causes de l'accident i han qüestionat que es deixés navegar un vaixell de 24 anys i sense doble buc. Consideren intolerable que després del greu incident del "Prestige" es permeti circular vaixells de transport de combustible amb un sol casc i reclamen una legislació més estricta. A més, els ecologistes de Gepec i Mediterrània ja han advertit que el port de Tarragona acumula massa incidents i que calen més eines de control.

Anar al contingut