Recuperen els cadàvers dels 19 morts en l'accident de tren

El jutge encarregat de l'accident ferroviari de Chinchilla ha donat per acabada la recerca de restes humanes en el lloc de la col·lisió del Talgo i el tren de mercaderies, en haver-se rescatat tots els cadàvers dels vagons afectats, que pujarien a 19 en un principi. Les autoritats havien calculat incialment que el nombre de morts podria arribar als 26, però sembla que les altres persones que es creien mortes no va arribar a agafar el tren.
Recuperen els cadàvers dels 19 morts en l'accident de tren
Albacete

Recuperen els cadàvers dels 19 morts en l'accident de tren

El jutge encarregat de l'accident ferroviari de Chinchilla ha donat per acabada la recerca de restes humanes en el lloc de la col·lisió del Talgo i el tren de mercaderies, en haver-se rescatat tots els cadàvers dels vagons afectats, que pujarien a 19 en un principi. Les autoritats havien calculat incialment que el nombre de morts podria arribar als 26, però sembla que les altres persones que es creien mortes no va arribar a agafar el tren.
Els equips de rescat han acabat de recuperar tots els cossos de les persones que han perdut la vida en l'accident de tren de Chinchilla, a Albacete. A primeres hores del matí han trobat entre la ferralla els cossos de cinc persones. Així d'eleva a 19 la xifra total de morts. Les autoritats havien calculat incialment que el nombre de morts podria arribar als 26, però sembla que les altres persones que es creien mortes no havien agafat el tren. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ja havia avançat que potser algun viatger, amb bitllet, no hauria agafat finalment el tren Talgo sinistrat. L'accident del Talgo Madrid-Múrcia-Cartagena transportava 87 passatgers, del quals 40 van resultar ferits. Nou d'ells encara estan hospitalitzats a centres sanitaris d'Albacete i Múrcia. El sinistre de Chinchilla ha tornat a posar a debat la seguretat de la xarxa ferroviària espanyola. La col·lisió de dimarts és el tretzè accident de tren d'aquest any, i el més greu dels últims trenta. El tram de l'accident és de via única i amb un sistema de bloqueig manual, o sigui, que els encarregats de dir als trens si poden avançar són els caps d'estació, que es posen en contacte per telèfon entre ells, però que, en canvi, no es poden comunicar amb els maquinistes. Això fa que si el cap d'estació s'equivoca, ja no té manera d'avisar el maquinista. Al conjunt de l'Estat hi ha 14.000 quilòmetres de vies, i d'aquests, 4.500 encara es controlen per telèfon. Pel conseller de política territorial, Felip Puig, l'accident demostra que el model espanyol de gestió ferroviària està en crisi. Foment insisteix que les condicions de la línia i del sistema de seguretat no han influït en aquest sinistre.

NOTÍCIES RELACIONADES