Rècord històric de transport de mercaderies al Port de Barcelona el 2017

El ministre de Foment anuncia el desbloqueig de l'accés ferroviari al port amb 300 milions de cost
Rècord històric de transport de mercaderies al Port de Barcelona el 2017
Barcelona

Rècord històric de transport de mercaderies al Port de Barcelona el 2017

El ministre de Foment anuncia el desbloqueig de l'accés ferroviari al port amb 300 milions de cost
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El Port de Barcelona va registrar un benefici net de 50 milions d'euros el 2017, cosa que suposa un creixement dels guanys d'un 50% respecte a l'any passat.

Ho ha explicat avui, dijous, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i ha destacat que l'enclavament portuari ha fet un "salt d'escala", ja que supera per primera vegada els 61 milions de tones, un 26% més.

"No és un creixement normal i té un gran repte davant perquè un salt d'escala com aquest ho és de veritat si es consolida."

 

Aquestes xifres converteixen el Port de Barcelona en el port europeu que més creix.

Un any més, la Xina és el primer soci comercial del Port. Més d'un 44 per cent dels contenidors d'importació provenen del gegant asiàtic. I cap allà van més de l'11 per cent dels contenidors d'exportació que surten de Barcelona.

També arriba a xifres mai vistes el moviment de passatgers, més de 4 milions, entre ferris i creuers. D'aquests, 2,7 milions són creueristes. I la novetat és que augmenten els de temporada baixa.

Aquest 2017 de rècords històrics encara té més valor tenint en compte que l'any passat no va ser precisament plàcid. Atemptats, inestabilitat política, però, sobretot, el llarg conflicte per la reforma de l'estiba, amb vagues que van paralitzar el Port diversos dies.

Foment desbloqueja l'accés ferroviari

A la presentació dels resultats històrics del Port, el Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha avançat que l'Estat es replantejarà els accessos definitius a aquesta infraestructura i que preveu destinar-hi 300 milions d'euros, una inversió superior als gairebé 150 milions que preveia el projecte actual.

De la Serna ha dit que s'opta per "un projecte definitiu bastant més ambiciós que l'actual tornant a la idea inicial", i ha admès que la configuració actual de l'accés ferroviari ho convertia en una actuació complicada que ha provocat alguns retards importants per qüestions tècniques.

 

De moment i a manera de "solució provisional", s'està treballant amb Adif per implantar el tercer fil en l'accés ferroviari pel carrer 4, una actuació amb un pressupost de 5 milions d'euros i que permetrà circular trens en ample de via internacional.

Sobre els nous accessos ferroviaris, De la Serna no ha concretat un calendari perquè el nou projecte requerirà una nova declaració d'impacte ambiental, i ha dit que es recuperaran els estudis informatius inicials amb el compromís d'accelerar els treballs per engegar una "actuació clau per al futur del Port que permetrà donar un salt important".

VÍDEOS RELACIONATS