Reconstrucció del segrest dels avions i de l'operació terrorista contra els EUA

L'operació terrorista va comptar amb la participació de, com a mínim, 50 persones i va ser preparada durant mesos. Alguns dels pilots suïcides haurien après a pilotar avions als Estats Units. Els terroristes van crear quatre grups, formats per entre 3 i 6 persones, per segrestar 4 avions de línies interiors dels Estats Units. Es van triar els avions més grans i amb trajectes més llargs per garantir que la quantitat de combustible fos molt gran i, per tant, l'impacte provoqués la màximes destrosses.
Reconstrucció del segrest dels avions i de l'operació terrorista contra els EUA
DOCUMENTACIÓ

Reconstrucció del segrest dels avions i de l'operació terrorista contra els EUA

L'operació terrorista va comptar amb la participació de, com a mínim, 50 persones i va ser preparada durant mesos. Alguns dels pilots suïcides haurien après a pilotar avions als Estats Units. Els terroristes van crear quatre grups, formats per entre 3 i 6 persones, per segrestar 4 avions de línies interiors dels Estats Units. Es van triar els avions més grans i amb trajectes més llargs per garantir que la quantitat de combustible fos molt gran i, per tant, l'impacte provoqués la màximes destrosses.
Actualitzat
Alguns passatgers dels avions segrestats van poder explicar per telèfon, abans de morir, que els terroristes els havien portat a la part del darrere dels avions, juntament amb la tripulació, per després estavellar l'avió contra els edificis. Dos testimonis que van poder parlar per telèfon mòbil des de dos dels avions segrestats coincidien en la mateixa versió. Aparentment, els terroristes van aconseguir el control de l'avió armats només amb ganivets i cúters, unes armes que els serveis de seguretat dels aeroports nord-americans no haurien estat capaços de detectar. Una de les passatgeres que anava en el Boeing 767 que va caure sobre el Pentàgon era una periodista de la cadena CNN. Moments abans de morir va trucar al seu marit i li va explicar que tots els passatgers i la tripulació estaven confinats a la part del darrere de l'avió i que els terroristes s'havien tancat a la cabina de comandament. De la mateixa manera, una hostessa de l'avió que va impactar contra la primera de les Torres Bessones va poder trucar al Departament de Justícia i va dir que els terroristes pilotaven l'avió. En un dels avions, els terroristes van matar les hostesses per obligar els pilots a sortir de la cabina, que estava tancada amb els sistemes de seguretat. Quan els pilots van voler ajudar les hostesses, els terroristes els van subjectar i van prendre el control de l'aparell. Només un expert, ha dit el Pentàgon, pot encastar un Boeing a 850 quilòmetres per hora contra objectius tan precisos. També s'ha informat que els avions estavellats havien desconnectat, minuts abans de caure, els sistemes que els comuniquen amb la torre de control i que en permeten la localització. CRONOLOGIA DELS ATEMPTATS Tot va començar dimarts, 11 de setembre, quan dos avions van xocar deliberadament contra les Torres Bessones del World Trade Center de Nova York, que van acabar desplomant-se. El primer avió es va llançar contra la torre nord cap a tres quarts de 9 del matí, hora local, i 18 minuts després el segon avió ho va fer contra l'altra torre. Un tercer edifici de 47 plantes situat en el complex del WTC es va desplomar a dos quarts de dotze de la nit com a resultat de l'atemptat contra les Torres Bessones. Una hora després de l'atemptat contra les Torres Bessones, un altre avió es va estavellar contra l'edifici del Pentàgon, a Washington, i va provocar l'enfonsament d'una part de l'edifici que acull el Departament de Defensa nord-americà. Un quart avió de passatgers, de la companyia United Airlines, es va estavellar a Pittsburgh, a l'estat de Pennsilvània, per causes encara desconegudes.