Recoder nega que la T-10 pugi fins als 9 euros, però subratlla que dependrà de l'aportació de Foment

El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha negat que la targeta T-10, la més utilitzada pels usuaris a l'àrea de Barcelona, augmenti el seu preu a 9 euros, però ha advertit que qualsevol alça de tarifa dependrà de si el Ministeri de Foment manté les seves aportacions. El conseller ha subratllat que l'encariment del preu dels bitllets de transport públic de Barcelona i el seu entorn dependrà de les aportacions de les administracions. En concret, de la Generalitat, els ajuntaments de l'àrea i el govern, mentre que el ciutadà n'aportarà el 40% restant.
Recoder nega que la T-10 pugi fins als 9 euros, però subratlla que dependrà de l'aportació de Foment
Barcelona

Recoder nega que la T-10 pugi fins als 9 euros, però subratlla que dependrà de l'aportació de Foment

El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha negat que la targeta T-10, la més utilitzada pels usuaris a l'àrea de Barcelona, augmenti el seu preu a 9 euros, però ha advertit que qualsevol alça de tarifa dependrà de si el Ministeri de Foment manté les seves aportacions. El conseller ha subratllat que l'encariment del preu dels bitllets de transport públic de Barcelona i el seu entorn dependrà de les aportacions de les administracions. En concret, de la Generalitat, els ajuntaments de l'àrea i el govern, mentre que el ciutadà n'aportarà el 40% restant.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
"Ho desmenteixo rotundament, són especulacions sense una base certa; encara no tenim decidides les pròximes tarifes del transport públic. Hi ha estudis i propostes, però no hi ha cap decisió adoptada", ha dit Recoder als mitjans de comunicació després d'un acte celebrat a Barcelona.

Recoder ha explicat que tant el govern com els ajuntaments "estem d'acord sobre el que aportarem l'any que ve", però que ara falta veure quina quantitat de diners posarà l'Estat per finançar el transport públic.

"L'Estat any a any ha abaixat les seves aportacions i les notícies que tenim és que aquest any encara poden baixar 70 milions més, cosa que portaria a una situació crítica, perquè el dèficit del sistema seria difícilment suportable amb les tarifes actuals", ha dit Recoder.

Pel conseller, un horitzó lògic per al manteniment de l'actual sistema de transport públic passaria perquè les aportacions de l'administració subvencionessin el 50% del bitllet, davant del 60% actual, i que la resta anés a càrrec dels ciutadans.

Per això, ha posat d'exemple el cas dels Ferrocarrils de la Generalitat, en què "els ciutadans en paguen el 80% mentre el 20% procedeix de subvencions". Recoder ha dit que aquesta situació ha estat possible després de racionalitzar el servei. En aquest sentit, ha explicat que des del setembre passat s'han reduït algunes línies de transport públic a tot Catalunya amb un descens del nombre d'expedicions d'autobusos, en què s'han suprimit tots aquells que duien menys de cinc passatgers o on el cost per persona era de 15 euros o més.

"Això ha passat sense més problemes perquè la gent entén que un recurs pagat amb diners públics s'ha d'utilitzar correctament", ha dit Recoder, que ha aprofitat per apuntar que en el cas dels transports metropolitans hi ha autobusos que circulen gairebé de forma paral·lela a línies de trens, "i van buits".

ÀUDIOS RELACIONATS