Recoder exigeix al Ministeri de Foment que acceleri les inversions a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha qualificat d'"inacceptable" la gestió que fa l'empresa pública ADIF de les infraestructures ferroviàries catalanes, tant pel que fa a les inversions com al funcionament. Recoder ha explicat que, per ara, l'Estat ha invertit únicament 300 milions dels 4.000 a què s'havia compromès fins al 2015 i s'ha queixat que "les caigudes de catenària i les incidències en vies i senyalitzacions" són constants.
Recoder exigeix al Ministeri de Foment que acceleri les inversions a Rodalies
Barcelona

Recoder exigeix al Ministeri de Foment que acceleri les inversions a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha qualificat d'"inacceptable" la gestió que fa l'empresa pública ADIF de les infraestructures ferroviàries catalanes, tant pel que fa a les inversions com al funcionament. Recoder ha explicat que, per ara, l'Estat ha invertit únicament 300 milions dels 4.000 a què s'havia compromès fins al 2015 i s'ha queixat que "les caigudes de catenària i les incidències en vies i senyalitzacions" són constants.
Actualitzat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder

El conseller de Territori i Ostensibilitat, Lluís Recoder

D'aquesta manera, si les millores que s'estan fent en les infraestructures ferroviàries catalanes segueixen el ritme actual, caldria esperar 30 anys per veure acabada la inversió de 4.000 milions d'euros que va prometre Foment en la millora de Rodalies. Les previsions eren que aquesta inversió culminés d'aquí a quatre anys, el 2015. Responsables de la Conselleria viatjaran a Madrid la setmana vinent i entregaran al Ministeri un informe per reclamar que s'accelerin les inversions.

Dèficits també en la xarxa de transport de mercaderies

Durant la inauguració d'una jornada sobre Medi Ambient i Mobilitat organitzada pel Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya i el RACC, Recoder ha reclamat "una xarxa en condicions" en el transport de passatgers i en el transport de mercaderies. Pel conseller, "la manca d'inversions en els equipaments ferroviaris del Port de Barcelona fa que la gran majoria de mercaderies es moguin per carretera", la qual cosa fa incrementar la contaminació del país.

Sobre la possibilitat que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) passi a gestionar el servei de Rodalies, Recoder ha dit que el govern no té "cap decisió presa" tot i assenyalar que la gestió de FGC és el model a seguir.