Recoder avança que els peatges pujaran un 3,45% de mitjana el 2011

Els peatges pujaran un 3,45%, de mitjana el 2011 a les autopistes que depenen de la Generalitat. És el que ha manifestat el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. Recoder ha reconegut que la mesura és impopular, però que l'han d'adoptar perquè no els queda altre remei. Es tracta de la patata calenta que el tripartit ha passat al nou govern de Mas i Recoder l'ha recollit assegurant que, en matèria de peatges, s'haurà de seguir un camí basat en els descomptes selectius i les exempcions. Pel que fa a la limitació de velocitat als 80 km/h, Recoder ha dit que l'objectiu és "flexibilitzar" la mesura, però no "suprimir-la".
Recoder avança que els peatges pujaran un 3,45% de mitjana el 2011
Barcelona

Recoder avança que els peatges pujaran un 3,45% de mitjana el 2011

Els peatges pujaran un 3,45%, de mitjana el 2011 a les autopistes que depenen de la Generalitat. És el que ha manifestat el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. Recoder ha reconegut que la mesura és impopular, però que l'han d'adoptar perquè no els queda altre remei. Es tracta de la patata calenta que el tripartit ha passat al nou govern de Mas i Recoder l'ha recollit assegurant que, en matèria de peatges, s'haurà de seguir un camí basat en els descomptes selectius i les exempcions. Pel que fa a la limitació de velocitat als 80 km/h, Recoder ha dit que l'objectiu és "flexibilitzar" la mesura, però no "suprimir-la".
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Pel que fa a la limitació de velocitat als 80 km/h en la primera corona metropolitana de Barcelona, ha assenyalat que, tot i que es tracta d'un tema de trànsit, "és competència de Territori i Sostenibilitat garantir un nivell de qualitat de l'aire a tot el país".

Recoder ha assegurat que hi ha "moltes solucions i moltes propostes" i que el govern no pensa que "garantir la qualitat de l'aire equivalgui als 80 km/h tot el dia i a totes hores". Segons Recoder, l'objectiu és "flexibilitzar" la mesura, però no "suprimir-la", i per això s'han d'analitzar les vies a través de les quals s'ha de fer.

Pel que fa al seu compromís amb el medi ambient, ha assegurat que "les polítiques mediambientals i de sostenibilitat no passen per ser una qüestió secundària" de la seva conselleria i que s'ho prendrà "molt seriosament".

Cinc reptes: Regionals, el Prat, el Quart Cinturó i la L9

Recoder ha sostingut que el traspàs dels trens regionals és "un gran repte", tal com ho ha estat el de Rodalies, i ha argumentat que ha de servir per aproximar al nivell de qualitat de Rodalies i Regionals als estàndards de qualitat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Pel que fa a la gestió de l'aeroport de Barcelona, Recoder ha explicat que "tenir veu, vot i decisió" al Prat és una "qüestió clau" per al nou govern. No ha aclarit si està d'acord o no amb la privatització del 49% d'Aena, però ha matisat que discrepa que sigui el govern qui "tiri endavant" el projecte. Així, ha assenyalat que espera que "aquesta lluita sigui transversal" en el futur, de manera que "totes les forces polítiques catalanes la comparteixin i la societat civil continuï amb el nivell de reivindicació que ha demostrat els últims anys".

Pel que fa al Quart Cinturó, ha assegurat que "ha de fer-se" i que "no pot ser que els dubtes de Catalunya siguin excusa perquè Madrid digui que anem tirant però molt a poc a poc", i ha argumentat que la competitivitat del país necessita que "el Quart Cinturó es faci i es faci bé". En aquest sentit, ha assegurat que ja ha parlat amb el ministre de Foment, José Blanco, i que es reunirà amb ell en els pròxims dies. També ha mantingut converses amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlan, i el secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas.

La L9 del metro és, segons Recoder, un altre tema a revisar, perquè hi ha una desviació econòmica "brutal" i "està provocant un problema de país".

VÍDEOS RELACIONATS