Reclamen la reobertura del vial d'accés a Sant Boi si en un mes no es reprenen les obres de la variant de la C-245

ACN Sant Boi de llobregat.-Els municipis afectats per les obres de la variant de la C-245, que ha d'enllaçar l'autopista C-32 amb la Ronda Litoral a Sant Boi de Llobregat i ajornades 'sine die', han reclamat a Foment que si en un mes no es reprenen les obres de la variant es prenguin mesures urgents per "garantir la mobilitat quotidiana dels veïns" com ara reobrir la circulació de vehicles al vial de la C-245 d'entrada a Sant Boi, tallat des de fa 20 mesos i que obliga a accedir al municipi venint de Viladecans per la rotonda de Cornellà de Llobregat. Durant una reunió celebrada ahir dimarts amb els alcaldes de Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobrega i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, el cap de Carreteres de l'Estat a Catalunya, Lluís Bonet, els va confirmar que l'empresa concessionària, Isolux Corsán, ha entrat en preconcurs de creditors, i que si a finals de maig no s'ha trobat una solució, l'empresa contractant (SEITT, SA) rescindirà el contracte amb Isolux-Corsán en el pròxim Consell d'Administració, per així iniciar un nou concurs d'adjudicació.

Com va avançar l'ACN el passat 24 d'abril, el Ministeri de Foment ha tornat a ajornar 'sine die' les obres de la variant de la C-245, per enllaçar l'autopista C-32 amb la Ronda Litoral a Sant Boi de Llobregat. Les obres, que s'haurien d'haver fet el 1992, es van començar a executar finalment el 2009 i l'objectiu era que acabessin el 2012. Les dificultats de finançament, però, van provocar una dilació excessiva de les obres que, segons el darrer calendari, s'havien de reprendre aquest mes d'abril per acabar-se a finals de 2018. Un nou termini que es difícil que es compleixi perquè l'empresa concessionària, Isolux-Corsán, ha entrat en preconcurs de creditors. Durant la reunió d'ahir dimarts de la comissió de seguiment de les obres, el representant de Foment va explicar als alcaldes que l'empresa concessionària, a qui l'Estat ha requerit que compleixi amb els seus compromisos, contractuals, té dues vies de solució per tal que es puguin reiniciar les obres, bé per mitjans propis o mitjançant la cessió d'aquest contracte a una altra empresa. En cas que cap d'aquestes vies funcionés, es procediria a rescindir el contracte per iniciar un nou concurs d'adjudicació.Al seu torn, tant els ajuntaments afectats com la Generalitat treballaran durant aquest mes un full de ruta alternatiu del projecte per si es materialitza aquest escenari de nova adjudicació i les obres no es poden reprendre en un termini raonable. La comissió de seguiment es tornarà a convocar per al dia 22 de maig a Torrelles de Llobregat.

Anar al contingut