Vic

Rañé justifica la línia Vic-Baixàs per l'oposició de França que passi per la Jonquera

Ja s'ha acabat la reunió de la desena d'alcaldes del Ripollès, la Garrotxa i Osona amb el conseller d'Indústria per parlar de la possible interconnexió elèctrica amb França a través de la línia actual Vic-Baixàs. Els alcaldes n'han sortit preocupats, perquè han constatat que el govern català manté el reforç de l'actual línia com una de les alternatives. El conseller justifica aquesta opció per l'oposició de l'executiu francès a fer passar la línia per la Jonquera.

Actualitzat
El conseller d'Indústria i Energia de la Generalitat, Josep Maria Rañé, ha rebut avui a la seu de la Conselleria a Barcelona els presidents dels consells comarcals del Ripollès, la Garrotxa i Osona, així com un grup d'alcaldes d'aquestes comarques que s'oposen a reforçar la línia elèctrica existent entre Vic i Baixàs com a alternativa a la polèmica interconnexió entre Sentmenat i Baixàs. De la trobada, els alcaldes i representants comarcals n'han sortit preocupats, perquè veuen que el govern de la Generalitat no té cap intenció de descartar el reforçament de l'actual línia Vic-Baixàs per interconnectar l'estat espanyol i el francès. Aquesta opció ja ha provocat el rebuig dels alcaldes i presidents comarcals, que no entenen els motius que el govern al·lega per considerar-la la més viable. Uns motius que el conseller ha basat en el fet que fer passar la línia de molt alta tensió (MAT) pel coll d'Ares va sorgir per l'oposició de l'executiu francès que la línia discorrés per la Jonquera fins a la localitat de Baixàs. El govern, però, manté obertes les opcions del coll d'Ares i de Maçanet de Cabrenys per a la interconnexió elèctrica amb França. Els representants municipals del Ripollès, la Garrotxa i Osona van acordar fa una setmana fer front comú contra la possibilitat de reforçar la línia, amb independència del seu color polític. Tant ERC com ICV defensen la possibilitat d'ampliar i reforçar aquesta línia, que existeix des de fa trenta anys, per interconnectar la xarxa catalana i francesa. La línia serviria com una alternativa al tram d'interconnexió entre Santa Llogaia, a l'Alt Empordà, i Baixàs, a la Catalunya Nord, corresponent al projecte de la línia Sentmenat-Bescanó-Baixàs.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut