'Que Dios nos perdone' porta a Sitges una complexa investigació policial per localitzar un assassí en sèrie enmig de Madrid

'Que Dios nos perdone' porta a Sitges una complexa investigació policial per localitzar un assassí en sèrie enmig de Madrid

'Que Dios nos perdone' porta a Sitges una complexa investigació policial per localitzar un assassí en sèrie enmig de Madrid

Fotografia conjunta de l'equip de 'Que Dios nos perdone', al photocall del Festival de Sitges 2016. Imatge del 14 d'octubre de 2016 (horitzontal)

Fotografia conjunta de l'equip de 'Que Dios nos perdone', al photocall del Festival de Sitges 2016. Imatge del 14 d'octubre de 2016 (horitzontal)

ACN Sitges.-L'última pel¿lícula de Rodrigo Sorogoyen, 'Que Dios nos perdone', arriba aquest divendres al Festival de Sitges fora de competició per submergir el públic en una intensa investigació policial en busca d'un assassí en sèrie. La cinta, ambientada a Madrid l'estiu de 2011 en plena crisi i auge del moviment 15-M, mostra una parella d'inspectors de policia capficats en localitzar un assassí d'àvies, però la trama acabarà conduint-los a reflexionar sobre les semblances que arriben a tenir amb el delinqüent. Sorogoyen ha assegurat que l'objectiu era distanciar-se dels referents nord-americans, per tal d'aconseguir "espanyolitzar" el gènere policíac. "Haguéssim fracassat estrepitosament pretenent imitar 'Seven', ha afirmat.

'Que Dios nos perdone' es projecta aquest divendres a Sitges després d'haver superat el Festival de Sant Sebastià amb èxit, recollint el premi al Millor Guió, fet que la situa com "una de les grans pel¿lícules espanyoles de l'any". Així ho ha afirmat el director del Festival de Sitges, Àngel Sala, que ha destacat especialment tant l'argument com la relació entre els personatges.Preguntat per les referències obtingudes del cinema nord-americà, Rodrigo Sorogoyen ha explicat en roda de premsa que des d'un inici va procurar "allunyar-se" de títols mítics d'aquest gènere i ha assegurat que "l'única manera d'aconseguir-ho era naturalitzar-ho i espanyolitzar-ho", per tal que l'espectador pogués empatitzar amb l'argument i els personatges. Per Sorogoyen, és més "fàcil" triar aquesta opció que no pas "americanitzar" la cinta.El director ha definit 'Que Dios nos perdone" com "una pel¿lícula de personatges revestida de thriller policíac", subratllant que la trama aprofundeix en els comportaments dels protagonistes. Alhora, ha destacat que la veracitat de la cinta rau en l'assessorament que va els proporcionar una parella de policies i un comissari jubilat. "Era fonamental conèixer el treball policial", ha destacat. Al seu torn, l'actor Antonio de la Torre ha posat com a exemple el suport extern que va rebre durant el rodatge per tenir directrius sobre com comportar-se davant un cadàver.L'assessorament per posar en marxa la cinta, però, no es va centrar només en la vessant policíaca, i Rodrigo Sorogoyen ha apuntat que també hi va haver una tasca documental entorn històries d'assassins en sèrie. Va ser en aquest punt quan van topar amb els fets ocorreguts durant la dècada dels 80, amb un delinqüent a qui es va anomenar 'Mata velles', el qual manté algunes semblances amb l'assassí de la pel¿lícula. En aquest sentit, l'assessorament es va completar amb informació obtinguda de psicoanalistes i psiquiatres.L'estrena de 'Que Dios nos perdone' a les sales de cinema de tot l'estat espanyol està prevista per a finals d'aquest mes d'octubre.